۷ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

راهنمای استفاده از ویژگی های کامپوزیت دنفیل

کامپوزیت دنفیل نام یکی از انواع کامپوزیت ها به شمار می رود، دنفیل نوعی کامپوزیت می باشد که می تواند کاربری ای مناسب جهت روکش کردن دندان ها و هم این طور ترمیم دندان ها را به همراه داشته و همین امر می تواند دلیل باشد که طی آن دندانپزشکان بسیاری خصوصا در طی دوره های زمانی کنونی به آن علاقه مند گردیده و البته می توان آن را به نوعی از وسائل و تجهیزات دندانپزشکی ای به شمار آورد.

که دارای کاربری و کاربرد بسیار زیادی در میان انواع کامپوزیت های امروزی موجود در بازار به شمار می رود. از جمله موارد بسیار رایج که از آن  استفاده می شود را می توان قیمت مناسب و در حد اندک آن دانسته که در عین حال نیز دارای بازدهی و کارایی تقریبا متوسط می باشد که لازم است در هنگام عنوان مزایا و معایب این محصول به آن ها اشاره داشت.

کامپوزیت دنفیل از نوع میکروهیپریدی

کامپوزیت دنفیل کامپوزیت دندانی ای می باشد که به جهت ترمیم کردن دندان ها به کار گرفته می شود و این نوع کامپوزیت به طور معمول از ترکیب نانویی یا همان هیبرو نانویی ساخته می گردد، این مدل کامپوزیت را می توان از این جهت مانند تقریبا تمامی انواع کامپوزیت های مدرن نامید، زیرا اکثر کامپوزیت های امروزی از این همین نوع  یعنی کامپوزیت هیبرو نانویی بوده اند.

کامپوزیت های هیبرونانویی از یک مزیت بسیار بزرگ برخوردار می باشند و آن آن را البته می توان قابلیت بکار گرفته شدن در هر دو مدل دندان قدامی و هم چنین خلفی دانست. از جمله مزایای جانبی این مدل از کامپوزیت ها را می توان بهکاهش میزان اب رفتن مواد پلیمری شده آن دانست.

قابلیت های کامپوزیت دنفیل 

کامپوزیت دنفیل همان گونه که در این بند قبلی عنوان شد دارای این مزیت می باشند که می توانند سطح میزان آب رفتگی و خورده شدن مواد پلیمری شده در دهان را تا میزان بسیار زیادی کاهش دهند، علت کاهش یافتن آب رفتگی مواد پلیمری شده را باید بار گذاری شدن فیلرهای غیر الی در دهان افراد دانست. برای کاهش این میزان اب رفتگی مواد پلیمری شده لازم است تا کامپوزیت مورد نظر از سطح اب بندی سطحی و حاشیه ای بسیار خوبی برخوردار بوده و در ضمن نیز بتواند سطح بافت های دندانی را به خوبی پوشش دهد.

 تعیین فرمول پلیمری شدن در کامپوزیت دنفیل

از جمله مزایای بسیار بزرگ و مهم پلیمر های کامپوزیت دنفیل را باید در تعیین فرمول مناسب برای پلیمری کردن مواد کامپوزیت جهت نصب در داخل دهان می باشد، به این فرمول به اصطلاح سیستم اغاز گر پلیمری شدگی (Polymerization initiator) می نامند.

مزایای تعیین فرمول پلیمری شدن در کامپوزیت دنفیل

 این امتیازی بسیار بزرگ محسوب می گردد، زیرا به کمک همین فرمول کامپوزیت مورد نظر قادر خواهد بود تا در برابر نیرو های فرسایشی از خود به میزان به مراتب بالاتری مقاومت نشان داده و در زمین به کمک فیلر های رادیوپک خود نیز قادر می باشد تا در هنگام عکس برداری های x – ray از خود به خوبی محافظت نموده و از این طریق از آسیب رسیدن به دندان ها نیز از سوی اشعه ایکس جلوگیری نماید. 

قدرت چسبندگی کامپوزیت دنفیل

از جمله بزرگ ترین امتیازی که می توان از دید مشتری یا همان فرد بیمار بر شمرد، مزیت بزرگی است که کامپوزیت دنفیل در اختیار دارند، کامپوزیت دنفیل از خصوصیت چسبندگی انعطاف پذیری برخوردار می باشند، همین امتیاز باعث می شود تا خود را با محیط دهان فرد بیمار تطبیق داده و بیمار به همین دلیل متوجه حضور جسمی خارجی در داخل دهان خود نگردد.

مزیت بهره گیری از رزین های هیبرو نانویی در کامپوزیت دنفیل

به دلیل این که کامپوزیت دنفیل از نوعی کامپوزیت برخوردار است که به آن ها کامپوزیت های هیبریدی گفته می شود، همین رزین هیبریدی موجب می شود تا بتوان از این مدل از کامپوزیت برای هر دو نوع دندان های خلفی و دندان های قدامی بهره گرفت.

کامپوزیت دنفیل و مقاومت بالا در برابر فرسایش

در بخش های قبلی به این مورد اشاره کردیم، که میزان قدرت مقاومت در برابر فرسایش در کامپوزیت دنفیلی تا حدود بسیار زیادی بالا می باشد. علت این بالا بودن مقاومت در برابر فرسایش در کامپوزیت های دنفیلی را می توان در دلبخواه بودن فرمول مورد استفاده از سیستم پلیمری شدن کامپوزیت می باشد.

اشعه ایکس بر روی دندان های تحت پوشش کامپوزیت دنفیل تاثیر منفی نخواهند داشت

یکی از جمله مزایایی که در کامپوزیت دنفیل به خوبی خود را نشان می دهد، عدم تاثیر منفی پذیری از اشعه ایکس ( X – ray) می باشد. علت این عدم تاثیرپذیری از اشعه ایکس را می توان در خاصیت رادیو پک بودن فرمول مخصوص کامپوزیت دنفیل دانست، این مزیتی بسیار بزرگ نیز در عین حال به شمار می رود.

کامپوزیت دنفیلی به غیر از مواردی که در بالا به آن ها به طوری تفصیلی اشاره نمودیم، دارای نشانه هایی نیز می باشند که این نشانه ها را می توان مختص به این مدل از کامپوزیت معرفی کرد در این جا قصد داریم تا به صورتی خلاصه وار به این نشانه ها بپردازیم:

نشانه های کامپوزیت دنفیلی

  • بزرگ ترین نشانه ای که کامپوزیت های دنفیلی از آن برخوردار می باشند، خاصیت ترمیم کردن دندان های قدامی و در عین حال دندان های خلفی آن هم به صورتی مستقیم می باشد.
  • از جمله نشانه های بزرگی که می توان از آن به عنوان نشانه کامپوزیت دنفیل یاد کرد، آتل بندی موقت دندان ها می باشد، زیرا میزان قدرت چسبندگی کامپوزیت دنفیل در حین زمان ایجاد می گردد، و تا زمان به وجود آمدن این قدرت چسبندگی، لازم است تا این مدل کامپوزیت را بر روی دندان های بیمار آتل بندی نمود.
  • یکی از بزرگ ترین نشانه های کامپوزیت های دنفیل را لازم است در خصوصیت درمان و یا ترمیم از ریشه و از اساس دندان به کمک این مدل از کامپوزیت عنوان داشت. این مزیتی بسیار بزرگ نیز به شمار می رود زیرا به شما این تضمین را می دهد که مشکل شما از ریشه حل خواهد شد.

سایه رنگ های کامپوزیت دنفیل

اکنون که قرار است در رابطه با سایه رنگ ها سخنی به میان اید باید عنوان داشت که کامپوزیت های دنفیل  نیز دارای طیف سایه رنگی بسیار متنوع و گسترده ای می باشد و حتی می توان ادعا داشت که در این زمینه حتی یکی از برترین جایگاه ها در این رابطه را نیز به خود اختصاص خواهند داد. تمامی گروه های سایه رنگی ای که برای کامپوزیت ها از هر نوع و مدلی که باشند به کار گرفته می شود در کامپوزیت های دنفیل  نیز دارای کاربرد می باشد. در زیر انواع طیف های رنگی این مدل از کامپوزیت ها را برای شما معرفی می نماییم:

انواع مدل سایه رنگ های مورد استفاده در کامپوزیت دنفیل  عبارتند از:

گروه سایه رنگی A که شامل دسته های A1, A2, A3, A3.5,  و در نهایت B2 می باشد.

گروه سایه های رنگی B که شامل دسته های A1, A2, A3, A3.5,  و در نهایت B2 و  B3 می باشد.

گروه سایه های رنگی C که شامل دسته های A1, A2, A3, A3.5,  و در نهایت C2 می باشد.

مراحل به کار گیری سایه های رنگی کامپوزیت دنفیل

برای اعمال سایه رنگ به صورتی عمل می شود که در فواصل مختلف از دسته ای رنگ ها بهره گرفته می شود، معمولا در هر 5 میلیمتر فاصله از یک ظرف رنگ استفاده می شود.برای رنگ زدن هر منطقه به این صورت در کامپوزیت دنفیل بهره گرفته می شود که سعی می نمایند تا در هر 3 میلیمتر از یک سرنگ بهره ببرند.

لوازم مورد نیاز جهت رنگ کردن کامپوزیت دنفیل

برای رنگ آمیزی کامپوزیت های دنفیلی به وسائلی خاص نیاز خواهیم داشت از جمله این وسائل می توان به برس های رنگ آمیزی، نگهدارنده برس های رنگ آمیزی، ظرف ترکیب کردن رنگ ها، پد ترکیب کردن رنگ ها، و همچنین ظرفی مخصوص رنگ هایی که قرار است دور ریخته شوند خواهد بود.

از جمله وسائلی که به شدت در هنگام نصب کامپوزیت دنفیل به آن نیاز خواهیم داشت رزین مخصوص کامپوزیت های هیبریدی است که به دارای جذب کننده نور در سطحی بسیار عالی بوده و می توانند به ترمیم دندان کمک نمایند.

ترمیم کننده در کامپوزیت دنفیل چه مواردی می باشند؟

همان گونه که از ابتدای این مقاله به آن اشاره داشتیم، در کامپوزیت های دنفیلی یک خصوصیت به خوبی خود را نشان می دهد که آن هم خاصیت ترمیم نمودن دندان ها می باشد، چه دندان های خلفی و چه دندان های قدامی، این کار به کمک تنها یک عامل به انجام خواهد رسید و آن هم چیزی نیست به جز کامپوزیت هیبریدی بودن کامپوزیت دنفیل.

مهم ترین ویژگی های کامپوزیت دنفیل

  • تطابق پذیری در کامپوزیت دنفیل

جهت نام بردن از برترین ویژگی های کامپوزیت های دنفیل می توان به قابلیت تطابق پذیری (Adaptability) بسیار بالای آن اشاره کرد، این قابلیت به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست که می توان آن را یکی از بزرگ ترین مزایای این محصول نیز دانست که باید در هر شرایطی ابتدای به ساکن به این مزیت کامپوزیت های دنفیل اشاره داشته و در هر شرایطی آن را در مرحله نخست در نظر گرفت.

  • قابلیت چسبندگی متغیر

در کنار داشتن تطابق پذیری بسیار زیاد که البته تعدادی دیگر از مدل ها و انواع کامپوزیت نیز از ان بی بهره نمی باشند، باید به این نکته نیز اشاره کرد که کامپوزیت دنفیل نسبت به سایر رقبای خود در بخش کامپوزیت ها به غیر از تطابق پذیری دارای قابلیت بسیار موثر دیگری در کنار آن نیز می باشد که باعث می شود تا میزان تطابق پذیری آن مزیتی به مراتب بیشتر از سایر رقبای خود در میان کامپوزیت ها را به دست بیاورد، و آن چیزی نیست جز این که به هیچ عنوان به ابزار کار دندان پزشک نمی چسبد.

  • از نظر اجرا و فرمول بندی پلیمری شده است

این را نمی توان به هیچ عنوان از قلم انداخت، امروزه بحث پلیمری سازی از جمله بحث هایی  در کامپوزیت های دندان پزشکی به شمار می رود که شما می توانید به کمک آن ها دندان هایی را که قرار است با کامپوزیت ترمیم نمایید به سادگی درمان نمایید.

  • زمان نصب کامپوزیت دنفیل بر روی دندان 

همان گونه که در بالا و بند اول به این موضوع اشاره داشتیم و در بند دوم آن را شرح دادیم، از جمله خصوصیاتی که کامپوزیت دنفیل از آن بهره مند می باشد، عدم چسبندگی مواد کامپوزیت آن در حین نصب بر روی دندان ها به ابزارهای دندان پزشکی می باشد.، این امر مسئله ای مهم محسوب شده و می توان آن را از جمله برتری های چشمگیر کامپوزیت دنفیل نسبت به رقبای آن بر شمرد. این باعث می شود تا مدت زمان انجام کامپوزیت کاری بر روی دندان بیمار به کمک استفاده از این ماده تا حدی بسیار اندک کاهش یافته و از این رو سرعت نصب آن بالا باشد.

  • ارائه عملکردی قابل قبول و مطمئن

از جمله مزایای استفاده از کامپوزیت های دنفیل را می توان در طول عمر مفید آن همان گونه که در بند های قبلی به آن اشاره کردیم دانست، در کل این محصولی است که می تواند مدت زمان بسیار طولانی ای نسبت به سایر انواع کامپوزیت ها در دهان شما باقی مانده و البته کارکردی بالا را نیز به شما ارائه نمایند، به همین علت یک مدل کامپوزیت مطمئن و با عملکرد بالا به شمار رفته و تقریبا هم پزشکان و هم بیماران به آن اعتماد بسیار زیادی خواهند داشت.

  • نمای نهایی این محصول بر روی دندان نمایی طبیعی است

یک بار دیگر لازم است بر این نکته تاکید داشته باشیم که این مدل از کامپوزیت یعنی کامپوزیت دنفیل از جمله کامپوزیت هایی به شمار می رود که دارای نمای طبیعی بسیار بالایی بوده و علت این نمای طبیعی بالای این محصول، بهره گیری کامپوزیت دنفیل از یک طیف رنگی بسیار ایده ال و متنوع خواهد بود، همین امر باعث شده است تا نمای طبیعی آن به علت همین داشتن طیف سایه رنگ متنوع آن بسیار زیاد شده و باعث شود تا مشتریان نیز از این محصول رضایت بسیار زیادی را داشته باشند.

 

منبع: مجله اینترنتی خریدار

 

۳۱ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kharidarmag mag

راهنمای استفاده از کامپوزیت دنفیل کره ای

کامپوزیت دنقیل ساخت کشور کره جنوبی می باشد. این مدل کامپوزیت یک کامپوزیت از نوع ترمیمی می باشد که برای دندان های خلفی و قدامی به کار گرفته می گردد. در رابطه با این محصول لازم است قید نماییم که به غیر ترمیم کردن دندان ها در کارهایی همچون اسپلینت کردن دندان ها، کوربیلداپ کردن و مواردی از این دست می تواند به خوبی به کار گرفته شود. در کل وزن این مدل کامپوزیت چیزی در حدود 4 گرم در هر تیوپ خواهد بود.

مزایای کامپوزیت دنفیل

از مزایای این مدل از کامپوزیت دنفیل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کامپوزیت دنفیل کره ای از میزان رادیو اپسیته بسیار بالایی برخوردار می باشد.
  • از دیگر مزایای کامپوزیت دنفیل می توان به برخورداری این دستگاه از ویسکوزیته بهینه اشاره کرد که باعث شده است تا در روند تکمیل شدن دندان تسهیل بسیار زیادی صورت پذیرد.
  • کامپوزیت دنفیل کره ای از سیستم آغازگر پلیمریزاسیون بهینه شده بهره می گیرد که همین پلیمریزاسیونی بهینه می تواند موجب افزایش سطح استحکام و مقاومت در برابر سایش در این مدل از کامپوزیت گردد.
  • کامپوزیت دنفیل در دو مدل معمولی و فلو ساخته می شود و براساس نیاز و شرایط مشتری می تواند از هر یک از این دو بهره گرفته شود.

رنگ های کامپوزیت دنفیل کره ای

  • رنگ های کامپوزیت های دنفیل کره ای معمولا براساس نیاز و رنگ های دندان های طبیعی بیمار انتخاب می شود، به طور معمول و علی القاعده از رنگ های تیره تر به روشن تر انتخاب کامپوزیت صورت می پذیرد.
  • معمولا از کامپوزیت دنفیل هم برای دندان های خلفی بهره گرفته می شود و هم از این مدل کامپوزیت برای دندان های قدامی استفاده می گردد.
  • از جمله مزایای جانبی کامپوزیت های دنفیل کره ای می توان به مواردی همچون حداقل میزان سایش، بهره گیری از بیشترین میزان مقاومت، بهره گیری و استفاده اسان، داشتن تنوعی عالی از میان دیگر کامپوزیت های برخوردار بودن از رنگ ها و نمایی طبیعی تر و زیباتر، و همچنین در نهایت می توان به خاصیت میزان رادیوپلاستی بسیار بالای آن اشاره کرد.

ویژگی های کامپوزیت دنفیل کره ای:

در واقع باید این حقیقت را عنوان داشت که کامپوزیت های دنفیل نوعی کامپوزیت ترمیمی از نوع میکرو هیبریدی بوده و در آن ها از رزین نوری بهره گرفته شده است.

از جمله دیگر ویژگی های کامپوزیت های دنفیل باید به بهره گیری از رادیو پک در آن ها اشاره کرد.

از کامپوزیت های دنفیل کره ای غالبا برای ترمیم دندان ها چه دندان های خلفی و چه دندان های قدامی بهره گرفته می شود.

قیمت های کامپوزیت های دنفیل کره ای

کامپوزیت دنفیل معمولا دارای میزان قیمتی متفاوت در سایت های مختلف می باشند. حتما تاکنون از طریق سرچ اینترنتی اقدام به پیدا کردن و تحقیق در خصوص قیمت کامپوزیت دنفیل کره ای تلاش داشته اید. لازم است در این جا عنوان نماییم که متاسفانه هر دفتر و شرکتی برای ارائه خدمات کامپوزیت کردن از نوع دنفیل کره ای قیمتی متمایز و متفاوت را ارائه می دهد، باید عنوان نماییم که بهترین کار برای دریافت یک کامپوزیت انفیل با کیفیت و در عین حال با قیمت مناسب همین انجام تحقیقات مختلف می باشد.

کامپوزیت سولافیلی محصول کشور انگلستان (Solafil)

محصول کامپوزیت سولافیل یکی از جدیدترین و مدرن ترین محصولات در زمینه محصولات کامپوزیت دندان می باشد و این محصول ساخته شرکت ترنت دنت انگلستان است. مدت زمان زیادی نمی گذرد که این محصول از کشور انگلستان وارد بازار ایران گردیده و پزشکان بسیار زیادی نیز در همین مدت زمان اندک به کیفیت و قیمت آن به شدت علاقه مند گردیده و تا آن جایی که توانسته اند، آن را جایگزین محصولاتی که پیش از آن از آن ها بهره می بردند نموده اند.

در کل لازم است تا ادعا داشته باشیم که این محصول یکی از مناسب ترین محصولات از نظر قیمتی در بازار ایران به شمار می رود، البته در کنار میزان قیمت مناسب خود دارای کیفیتی سطح بالا نیز می باشد و تقریبا اکثر افرادی که از این محصول روی دندان های آن ها بهره گرفته شده است، از نتیجه کار خود رضایت داشته و در واقع کمترین میزان شکایت را در این رابطه داشته ایم.

البته به دلیل قیمت پایین این محصول نباید شما تصور نمایید که محصولی به کیفیت می باشد، به هیچ وجه، علت اصلی ارزان بودن این محصول این است که برای وارد کردن این محصول از ارزهای دولتی بهره گرفته شده و به همین دلیل میزان قیمتی به مراتب کمتر از همتا ها و رقبای معروف تر خود در این بازار را دارا می باشند در حالیکه به هیچ عنوان از نظر کیفیتی نسبت به آن ها دارای میزان کیفیت پایین تری نمی باشند.

مزایای کامپوزیت سولافیل

از مزایای اصلی این نوع کامپوزیت سولافیل می توان به این نکته اشاره داشت که به طور کلی این محصول در دو مدل به بازار ایران ارائه شده است مدل m90 که بیشتر دارای میزان سایه رنگ های قوی تر بوده و از استحکام تقریبا بالاتری نیز برخوردار می باشد، در مقابل نوع دومی که از این محصول در بازار ایران به کار گرفته می شود، می توان به مدل n50 این محصول اشاره داشت که این مدل دوم دارای قابلیت پالیش پذیری (Polish ability) بالاتری بوده و در کنار پالیش پذیری بالاتر از یک نقطه قوت دیگر نیز برخوردار است و آن هم چیزی نیست به جز داشتن شاینینگ یا همان تابش رنگ بالا.

مدل سوم که کمتر مورد توجه قرار گرفته است مدل Flow از همین محصول می باشد که مزیت بزرگ این مدل البته بهره گیری از میزان درصد فیلتر بالاتر خواهد بود.

کامپوزیت سولافیل انگلیسی درست است که به تازگی وارد بازار ایران شده ولی در همین مدت زمان اندک به دلیل بهره گیری از قیمت مناسب و همچنین کیفیت بالا، به راحتی می تواند با محصولات آلمانی و آمریکایی در همین زمینه به رقابت پرداخته و همین الان نیز موفق شده است تا نظر بسیاری از دندان پزشکان حرفه ای و مجرب در بازار ایران را نسبت به خود جلب نماید.

مقایسه کامپوزیت سولافیل کشور انگلستان با سایر برند های جهانی رقیب

باید این نکته را یک بار دیگر گوشزد نماییم که به هیچ عنوان از روی میزان قیمت این محصول اقدام به پیش فرض کردن این نکته ننمایید که به علت پایین بودن قیمت آن می توانید به این نتیجه برسید که دارای میزان کیفیتی پایین نیز می باشد، بلکه کاملا برعکس لازم است تاکید داشته باشیم که این محصول از نظر ارزی به هیچ عنوان ارزان قیمت نمی باشد.

علت اصلی پایین بودن قیمت این محصول، استفاده از ارز دولتی برای خریداری آن می باشد. در صورتی که این محصول با ارز آزاد وارد کشور گردد، قیمتی هم رده با محصولی با کیفیت همچون 3m خواهد داشت. باید عنوان نماییم که این مدل از کامپوزیت ها معمولا از جنس هیبریدی بوده و همچنین از نانو نیز برای آن استفاده شده است. بنابراین هم دارای قابلیت استفاده شدن بر روی دندان های عقبی بوده و هم می توان از آن برای زیباسازی دندان های جلویی نیز بهره گرفت.

از جمله مزایای بسیار بزرگ و مهم کامپوزیت های ژاپنی سولافیل می توان به دوام رنگی بسیار بالای این محصول اشاره کرد، این محصول حتی در قرار گرفتن در طی شرایط سخت نیز دندان خود را از دست نمی دهد.

مزایای استفاده از کامپوزیت سولافیل ساخت کشور انگلستان

نخستین مزیت یا به عبارت دیگر می توان در این جا نام ان را خصوصیت گذارد تا مزیت میزان وزن این محصول است که تنها 4 گرم وزن دارد.

بهترین کاربری این مدل از کامپوزیت در واقع نوع کاربری استفاده ان در انامل و دنتین می باشد.

ساختار کامپوزیت سولافیل

از نوع میکرو هیبریدی می باشد. از جمله مهم ترین مزیت های کامپوزیت های سولافیل انگلیسی در واقع میزان مقاومت و استحکام این محصول به شمار می رود، میزان مقاومت کامپوزیت های سولافیل در برابر فشار چیزی در حدود 500 مگا پاسکال می باشد.

در کنار میزان مقاومت کامپوزیت های سولافیل همان گونه که در بند قبلی اشاره شد میزان استحکام این محصول نیز در حد بسیار بالایی می باشد. این میزان استحکام باعث می شود تا میزان طول عمر مفید این محصول نسبت به محصولات رقیب خود در بازار تا حدی بیشتر بوده و بتواند مدت زمان بیشتری در دهان شما ایفای خدمت نماید.

 

مزایای کامپوزیت سولافیل

از جمله مزایای نوع کامپوزیت سولافیل انگلیسی مخصوصا مدل m90 آن داشتن شید ها یا همان طیف سایه رنگی متنوع می باشد که باعث می شود تا به خوبی قادر باشد در دهان هر فردی خود را مطابق با محیط جلوه نموده و به صورتی هر چه بهتر با محیط اطراف خود که همان دندان های طبیعی شما هستند از نظر ظاهری خود را وقف دهد.

از جمله مزایای نوع کامپوزیت سولافیلی انگلیسی مخصوصا مدل n50 آن می توان به قابلیت بسیار بالای پالیش پذیری (Polish ability) این محصول اشاره کرد که باعث می شود تا به خوبی هر از چند مدتی جلا داده شده و مجددا مانند روز اول خود براقیت خود را یک بار دیگر به دست آورد. در کنار پالیش پذیری قابلیت شاینینگ یا همان براقیت آن نیز بسیار بالا می باشد.

کامپوزیت P60

این کامپوزیت یکی از بهترین و با کیفیت ترین انواع کامپوزیت موجود در بازار ایران به شمار می رود، این محصول تولید شده از سوی شرکت 3M می باشد و از نوع کامپوزیت پکابل (Packable) محسوب می گردد.

محل استفاده از کامپوزیت P60

از کامپوزیت مدل P60 معمولا بر روی دندان های خلفی استفاده می شود. مهم ترین خصوصیاتی که بتوان به راحتی در این جا به آن ها اشاره کرد می توان به راحتی در استفاده و نصب آن و زمان فاصله استفاده از زمان نصب تا شروع به استفاده از این محصول بسیار کوتاه است. در واقع شما زمانی که این محصول را نصب نمودید، بلافاصله در کمترین زمان ممکن مجاز به خوردن و جویدن به وسیله آن خواهید بود.

از جمله بزرگ ترین امتیازات جانبی این محصول که باعث می شود دندان پزشکان آن را به دفعات به بیماران مراجعه کننده خود پیشنهاد نمایند، در واقع زیبایی این محصول می باشد. به جرات می توان گفت برگ برنده کامپوزیت مدل P60 همین عامل زیبایی آن به شمار می رود.

ویژگی ها و مزایای کامپوزیت P60

از جمله مهم ترین ویژگی های کامپوزیت P60 را می توان به تراکم پذیری نسبتا زیاد و بالای این محصول اختصاص داد، همین عامل تراکم پذیری زیاد این محصول باعث می شود تا شکل پذیری این مدل از کامپوزیت تا حد بسیار بالایی افزایش یافته و البته در عین داشتن خاصیت شکل پذیری بسیار بالا از جمله موارد و مزایای بسیار مهمی که در رابطه با این محصول می توان به آن اشاره کرد، عدم چسبیدن این محصول به ابزار کار دندان پزشک به شمار می رود.

می توان برای توضیحات تکمیلی به این مورد نیز اشاره داشت که همین عدم چسبندگی ماده اولیه کامپوزیت P60 باعث می شود تا تطابق بسیار خوبی با حاشیه های دندان پیدا نموده و در عین حال نیز به خوبی با پروگزیمال داخلی تماس برقرار نماید.

نوع چینش ذرات در این مدل از کامپوزیت تحت عنوان P60 به صورت فیلر معدنی زیرکونیم – سیلیکا بوده که البته میزان حجم داخلی آن بدون در نظر گرفتن سایلن چیزی در حدود 61 درصد خواهد بود.

ساختار کامپوزیت P60

در این مدل از کامپوزیت با نام تجاری P60 از رزینی خاص تحت عنوان UDMA استفاده می شود، البته انواع دیگری از رزین ها همچون BIS – GMA و همچنین BIS – EMA نیز از جمله رزین های بسیار پر کاربرد در این محصول به شمار می روند.

کامپوزیت نوع P60 به نوعی به دلیل نوع ساخت و ترکیبات به کار گرفته شده در کامپوزیت خود دارای میزان مقاومتی استثنایی و بی همتا بوده و شما می توانید تا مدت زمانی طولانی در دهان خود از این مدل از کامپوزیت ها بهره بگیرید.

از جمله مزایای بسیار مهمی که همیه کامپوزیت های مدل P60 از آن برخوردار بوده اند می توان به عدم فرو ریختن در هنگام قرار دادن کامپوزیت در محل مورد نظر نیز اشاره داشت.

مزایای کامپوزیت P60

از جمله مزایای بسیار مهم و قابل افتخار کامپوزیت های P60 می توان به سرعت در نصب آن اشاره داشت، سرعت در نصب نوع کامپوزیت P60 به حدی زیاد است که حتی می توان ادعا داشت که ترمیمی به مساحت 2.5 میلیمتر با کمک کامپوزیت P60 تنها و تنها مدت 89 ثانیه یعنی کمتر از دو دقیقه به طول خواهد انجامید.

به دلیل این که میزان کاهش حجم این مدل از کامپوزیت به میزان بسیار زیادی پایین می باشد، در نتیجه پلیمریزاسیون این محصول بسیار با دوام بوده و در نتیجه عدم ریزش محصول در دهان فرد، افرادی که از این محصول استفاده می نمایند کمتر حساسیت به محصول کامپوزیت و هم چنین استرس کمتری ناشی از ریخته شدن ذرات محصول در دهان فرد و در نتیجه آن وارد شدن این ماده شیمیایی خطرناک به داخل معده کمتر با استرس روبرو خواهند شد.

 

منبع: مجله اینترنتی خریدار

۲۹ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۳:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kharidarmag mag

راهنمای نصب کامپوزیت ips در دندانپزشکی

موادی که قرار است به عنوان روکش و یا مکمل کامپوزیت IPS و به عبارت دیگر همان برطرف کننده ایرادات کامپوزیت ips بر روی دندان فرد بیمار به کار گرفته شوند نیازمند دارا بودن ویژگی های خاصی بوده و نمی توان به راحتی از هر ماده و یا کامپوزیت دیگری بر روی کامپوزیت IPS بهره برداری نمود.

کامپوزیت IPS

کامپوزیت IPS همان گونه که تا به این جا مطالعه کردید به دلیل داشتن خاصیت کدری بالا، قادر به بازتابانیدن نور به میزان لازم برای شبیه سازی محیط دهان فرد با دندان های طبیعی نمی باشند، به همین دلیل، برای برطرف سازی این نقطه ضعف بسیار مهم خود لازم خواهد بود تا از مواد اضافی دیگر جهت پوشش دادن این نقطه ضعف استفاده شده تا از این طریق بتوان نقطه ضعف بزرگ آن را که همان عدم تابندگی در سطحی مناسب می باشد را تا حدود تقریبا زیادی برطرف ساخت.

ساختار کامپوزیت ips

به این علت کامپوزیت IPS دارای میزان قدرت انتشار نور به میزان مناسب دیگر مدل های کامپوزیتی را به علت استفاده از ماده سرامیک در ساختار اولیه خود دارا نمی باشند، دندان پزشکان در صورتی که تصمیم به استفاده از این مدل کامپوزیت به منظور ترمیم کردن مشکلات دندان های بیماران خود داشته باشند.

سعی خواهند داشت تا روی سطح آن ها را به کمک موادی پوشش دهند که این مواد برعکس خود مواد کامپوزیت ای پی اس، از میزان قدرت تابش نور و انعکاس بالای بیشتری برخوردار بوده و دقیقا به این طریق این نقطه ضعف بزرگ کامپوزیت IPS پوشش داده شود، البته از این ماده می توان در هر دو نوع دندان های خلفی و هم چنین قدامی بهره نیز گرفته شود.

برای شبیه سازی بهتر دندان ها در کامپوزیت ips

برای شبیه سازی بهتر و بیشتر دندان های ترمیم شده با استفاده از کامپوزیت های IPS از لایه های دیگری ساخته شده از موادی متفاوت به عنوان روکش استفاده می شود.

این مواد که به عنوان روکش بر روی کامپوزیت IPS به کار گرفته می شوند، لازم می باشد تا دارای طیف نور هایی خاص باشند تا بتوانند به کمک همین طیف نور های خاص باعث شوند تا این مواد مصنوعی نقطه ضعف کامپوزیت IPS را به خوبی پوشش داده و نور بازتابش شده از سوی آن ها بتواند دقیقا مشابه رنگ دندان های طبیعی گردیده و این طیف رنگ های باز تابش شده از سوی همین روکش ها است که باعث می شود تا نمای دندان ترمیم شده به کمک کامپوزیت های IPS دقیقا مشابه نمای دندان های طبیعی گردد.

استفاده از مواد بعنوان روکش کامپوزیت ips

شبیه شدن دندان های ترمیم شده به کمک کامپوزیت IPS به کمک همین روکش های خارجی موجب می شوند تا کامپوزیت مورد نظر به خوبی شبیه به دندان های طبیعی گردیده و همین خود سبب ایجاد انگیزه بیشتر از سوی مشتریان برای استفاده از کامپوزیت های IPS به میزان بسیار بیشتری خواهد شد.

چه ماده ای که دندانپزشکان با استفاده از آن روکشی را بر روی کامپوزیت IPS می کشند؟

ماده ای که دندانپزشکان معمولا با استفاده از آن ها قادر به ترمیم نقطه ضعف عدم تابندگی کامپوزیت IPS می شوند، نوعی مواد مصنوعی ای تحت عنوان اوپال گوالیتی (Opal Quality) می باشد. این ماده به خودی خود دارای خواص ویژه ای است که به کمک همین خواص می توانند علاوه بر ایجاد رنگ های برخوردار از نمای طبیعی برای کامپوزیت ها، طول عمر مفید این مدل از کامپوزیت ها را نیز به میزان تقریبا قابل توجهی افزایش دهند. در نتیجه هم دندانی که به کمک کامپوزیت آی پی اس در مان می گردد، شبیه دندان های طبیعی گردیده و هم این که طول عمر دندان ترمیم شده تا مدت زمان نسبتا طولانی ای افزایش خواهد یافت.

کامپوزیت IPS به چه صورتی بر روی دندان ها بکار می رود؟

به این خاطر که در ساختار اولیه کامپوزیت IPS از مواد غیر طبیعی ای به نام سرامیک استفاده شده است که از مواد دارای میزان کدری بالا و داشتن میزان تابش نور پایین به شمار می رود، لازم است به منظور پوشش دادن این نقطه ضعف، همان گونه که پیش تر نیز از آن یاد نمودیم، بر روی مواد به کار گرفته شده در کامپوزیت نوع IPS از لایه روکش اضافی ای استفاده شود که باعث می شود تا میزان قدرت تابندگی کامپوزیت و همچنین طیف های نور که باعث شبیه سازی آن با دندان های طبیعی می گردند به میزان بسیار زیادی افزایش یابد.

چرا استفاده از کامپوزیت IPS به منظور درمان و ترمیم مشکلات دندانی می تواند با هزینه زیادی همراه باشد؟

برای پاسخ به این پرسش نیازمند ارائه استدلالی منطقی و عامه پسند خواهیم بود. به همین دلیل لازم است اشاره کنیم که این دقیقا همان علتی خواهد بود که دندان پزشکان سعی خواهند داشت تا بر روی مواد کامپوزیت مدل آی پی اس، از نوعی روکش با میزان تابش رنگی تقریبا در حدی بالا استفاده نمایند که بتوانند از طریق آن بر این نفطه ضعف کامپوزیت IPS را تا حدود بسیار زیادی غلبه یافته و آن را جبران نمایند.

به کار گیری و استفاده از این مدل از کامپوزیت ها که نیازمند استفاده از روکشی اضافی خواهند بود خود می تواند باعث شود تا در ظاهر میزان پیچیدگی کار به مراتب بیشتر گردیده و همین عامل خود به تنهایی قادر خواهد بود تا با افزایش میزان هزینه تقریبا زیادی نیز همراه گردد.

فرآیند نصب کامپوزیت IPS به همراه روکش

آن و هم چنین متعلقات آن بین سه تا پنج مرحله مجزا از یکدیگر به طور خواهد انجامید. با تمام این توضیحاتی که در این مقاله در رابطه با ویژگی های کامپوزیت IPS ارائه نمودیم و ضرورت استفاده از روکش را برای آن مطرح ساختیم، استفاده از این مدل کامپوزیت که با به کارگیری روکش نیز همراه خواهد بود، می تواند مراحل بیشتری را برای نصب کامپوزیت به همراه داشته باشد.

نصب کامپوزیت ips

در کل، می توان این گونه استنباط نمود که نصب کامپوزیت آی پی اس، چیزی در حدود 3 تا 5 مرحله به طول خواهد انجامید، در طی همین 3 تا 5 مرحله است که کامپوزیت IPS به همراه روکش آن به خوبی بر روی سطح دندان های نیازمند ترمیم شما نصب گردیده و در کنار استفاده از یک کامپوزیت خوب و با کیفیت که دارای طول عمری نسبتا زیاد نیز می باشد.

به کمک استفاده از همین لایه روکش اضافی که البته خود این لایه روکش دارای میزان قدرت تابش بالا نیز خواهد بود، نقطه ضعف این مدل کامپوزیت نیز به خوبی پوشش داده شده و در کنار آن، شما از یک کامپوزیت با کیفیت بالا که در عین حال دارای قدرت تابش نور زیادی نیز می باشد بهره مند گردیده اید.

البته نادیده گرفته نشود که این لایه اضافی تنها باعث ایجاد و افزایش قدرت بازتابش نور نخواهد شد، بلکه خود این لایه می تواند منجر به افزایش بیش از پیش طول عمر کامپوزیت IPS نیز گردد.

انواع روش هایی که طی آن ها از کامپوزیت IPS برای ترمیم دندان ها استفاده می شود

کامپوزیت IPS خود به تنهایی دارای انواع و مدل های متنوع و بسیار جالبی می باشند، ولی در کل تمامی آن ها تقریبا بیشتر در نقش یک نوع کامپوزیت زیرین عمل می نمایند و حتما ضرورت خواهد داشت تا برای تکمیل شدن و در عین حال داشتن ظاهری درخشان و جذاب از یک لایه اضافی ای متمایز بر روی سطح آن ها استفاده شود.

در کنار مدل و یا نوع روکش که خود نیز لازم است با کیفیت و بسیار مناسب باشد تا بتواند به خوبی در زیر پوشش روکشی مد نظر تقریبا تمامی نیازهای که به همان منظور از کامپوزیت IPS برای برطرف سازی آن ها استفاده شده است برخوردار باشد.

کامپوزیت های نوع آی پی اس از طریق روندی که در بالا ذکر آن رفت بر روی دندان شما به کار گرفته شده و در صورت تکمیل شدن و روکش شدن به وسیله لایه اوپالی ای که از آن یاد کردیم، می توانند مناسب نیز باشند، در واقع بهره گیری از کامپوزیت های آی پی اس در تمامی مراحل از نقش پوشش دهنده و یا ترمیم کننده مشکلات درمانی تا در زیر سایه یک ماده روکش مناسب قرار گرفتن حتما نیازمند استفاده شدن و انجام شدن از سوی یک پزشک متخصص و با تجربه خواهد بود.


میان لایه کامپوزیت IPS به عنوان لایه زیرین و لایه روکشی که از جنس اوپال بر روی آن قرار می گیرد چه رابطه ای لازم است که برقرار باشد؟

در رابطه با تکمیل اطلاعاتی که در بالا آن ها را عنوان داشتیم، لازم است خاطر نشان نماییم که نمی توان از هر نوع روکشی نیز برای تکمیل کردن مراحل کامپوزیت کردن دندان مورد نظر به وسیله کامپوزیت IPS بهره گرفت، روکش مورد نظر حتما لازم خواهد داشت تا دارای شرایطی بوده و البته نیاز هایی مخصوص هر موقعیتی را به صورتی جداگانه تامین نماید.

تمامی این شرایط و ویژگی ها حتما باید از سوی پزشک رعایت گردیده و به خوبی بر روی دندان شما اجرا گردد، به همین خاطر، ضرورت دارد، تا برای استفاده از یک کامپوزیت ای پی اس که در شرایطی ایده آل قرار داشته و بتواند مشکل شما را برآورده و ساخته و برطرف نماید، نزد یک پزشک معتمد و مجرب به این امر اقدام نمایید.

خصوصیات روکش های مخصوص کامپوزیت IPS

تاکنون به بحث در رابطه با کامپوزیت ips در طی این مقاله پرداختیم، در این جا که همان بخش پایانی کار می باشد، مقاله را خالی از لطف ندیدیم که در قسمت انتهایی شرح حال و توضیحاتی از ویژگی ها و شرایط یک روکش ایده ال برای استفاده شدن بر روی سطح دندانی که به وسیله استفاده از مواد کامپوزیتی از نوع آی پی اس درمان شده است بپردازیم. همان گونه که در این مقاله عنوان داشتیم، روکشی می تواند برای کامپوزیت ای پی اس مناسب باشد که دارای کیفیت رنگی مناسب بوده و از قابلیت تابشی بالایی برخوردار باشد.

روکش مناسب کامپوزیت IPS

خود کامپوزیت ای پی اس معمولا از مواد نانو هیبریدی ساخته شده و مواد کامپوزیت IPS مستقیما بر روی دندان نیازمند ترمیم قرار می گیرند، از آن جا که مواد کامپوزیت IPS دارای سطح بالایی از کدری و سطح تابش نور پایین می باشند، ضرورت دارد تا برای ایجاد تابش نور خوب بر روی کامپوزیت IPS از یک نوع روکش مخصوص استفاده کرد.

این روکش نیازمند داشتن طیف سایه رنگ مناسب بوده تا بتوان در سایه این روکش نمای دندان ترمیم شده به وسیله کامپوزیت آی پی اس را ترمیم نموده و به ان ظاهری مطلوب بخشیده و تصویر آن را دقیقا مشابه دندان های طبیعی بیمار نمود، به کمک این مواد دیگر تشخیص دندان ترمیم شده با کامپوزیت و دندان های سالم فرد تا حد بسیار زیادی البته برای افراد عادی مشکل خواهد شد.

ویژگی روکش مخصوصی که بر روی کامپوزیت IPS به کار گرفته می شود

در کل روکشی که برای کامپوزیت IPS به کار گرفته شود لازم خواهد بود تا دارای طیف سایه رنگ متنوعی باشد، به همین خاطر، روکش هایی که اکنون برای همین کار در نظر گرفته می شوند دارای 5 سطح سایه رنگی بوده و در کنار آن نیز از تعداد 36 رنگ متنوع مختلف برخوردار می باشند.

لازم به تذکر می باشد، از آن جا که ماده اصلی ای که در کامپوزیت IPS به کار گرفته می شود از مواد سرامیکی می باشد، به همین خاطر، لازم می باشد رنگ ها و سایه رنگ هایی که در روکش آن استفاده می شود نیز با رنگ سرامیک به کار گرفته شده روی کامپوزیت مورد نظر هماهنگ باشد.

 خصوصیات روکش کامپوزیت ips

- مهم ترین ویژگی ای که روکش مخصوص کامپوزیت IPS لازم است از آن بهره مند باشد داشتن قابلیت پالیش پذیری بالا خواهد بود.

- در کنار قدرت پالیش پذیری بالا، روکش مطلوب لازم است تا از میزان قدرت درخشش و تابندگی بالایی نیز برخوردار باشد.

- برای ایجاد درخشندگی و قدرت پالیش پذیری بالا، از موادی در این روکش بهره گرفته می شود که مواد منیر به شمار می روند، با این کار می توان میزان تیره گی و عدم درخشانی مواد کامپوزیت ای پی اس را جبران کرده و محصولی زیبا و درخشان بدست آورد.

 

منبع : مجله اینترنتی خریدار

۲۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۳:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kharidarmag mag

استفاده از مزایای کامپوزیت جیانیال در دندانپزشکی

کامپوزیت جیانیال را باید به حق یکی از محبوب ترین مدل های کامپوزیت ژاپنی نامید. این مدل کامپوزیت در واقع یک نوع کامپوزیت از دسته هیبریدی ها به شمار می رود. می توان در طی دسته بندی دیگر، کامپوزیت جیانیال را در دسته کامپوزیت های ترمیمی پرتو بند نیز جای داد.

این مدل نیز درست همانند کامپوزیت ژاپنی گرادیا از نوع فیلر رزین از پیش پلیمر شده به حساب می ّید. در این مدل از کامپوزیت سعی شده است تا ذرات با دقتی بسیار زیاد انتخاب شده و به همین دلیل محصول نهایی می تواند از نظر زیبایی شناختی بسیار مورد توجه قرار گرفته و افرادی که تا کنون از این مدل کامپوزیت بر روی دندان های خود بهره گرفته اند، تا حد بسیار زیادی از آن رضایت داشته اند.

انواع کامپوزیت جیانیالی

کامپوزیت های جیانیالی در دو مدل ساخته می شوند این دو مدل دارای کاربری های متفاوتی نسبت به یکدیگر می باشند. یکی از مدل های کامپوزیت جیانیالی تحت عنوان جیانیال قدامی شناخته شده و نوع دیگر آن به عنوان جیانیال خلفی شناخته می گردد.

هر یک از انواع این مدل از کامپوزیت ژاپنی بسته به این که از نوع خلفی و یا قدامی باشند، دارای کارکرد و محل به کارگیری متفاوتی بوده و البته با توجه به ویژگی های مربوط به هر یک دارای رادیواپسیته ای متفاوت نیز می باشند که باعث می شود تا دارای برخورد با نور بوده و یا این که لازم است از برخورد نور با ان ممانعت شود.

کامپوزیت جیانیال ژاپنی در سایه های رنگی بسیار متنوعی ساخته شده است این باعث می شود تا علاوه بر این که کامپوزیت های ژاپنی جیانیال دارای عمر مفید و طولانی می باشند می توانند تا میزان بسیار زیادی خود را با رنگ طبیعی دندان ها نیز تطبیق دهند.

مزایای جانبی دیگر کامپوزیت جیانیال

  • کامپوزیت جیانیال می تواند در کنار انجام عملیات ترمیمی بسیار دقیق و بی نقص به کمک سایه های رنگی خود نیز به خوبی این عملیات ترمیم سازی خود را تکمیل نماید.
  • کامپوزیت جیانیال به دلیل این که از یک فرمول مخصوص و بسیار مناسب برخوردار می باشد، در ضمن می تواند به صورتی طراحی نیز گردد که برای دندان های قدامی غیر چسبنده و غیر صاف بوده و برعکس آن برای دندان های خلفی از فرمولی متفاوت به نام پکابل (Packable) بهره مند گردد.
  • می توان به کمک استفاده از نور اپراتوری (Operatory) کارکرد و بهره وری کامپوزیت های جیانیال را برای دندان های قدامی حتی افزایش نیز داد.
  • می توان با استفاده از امکاناتی خاص کامپوزیت جیانیالی را طوری به وجود آورد که میزان رادیواپسیته ان بهبود یافته و در کنار آن نیز روند کنترل ترمیم دندان بیمار نیز ارتقا یابد.
  • از ویژگی های اصلی و منحصر به فرد کامپوزیت های ژاپنی جیانیال این موضوع می باشد که دارای ثبات رنگی بسیار زیادی می باشند، مدت زمانی طولانی می توانند رنگ و سایه های رنگی خود را به خوبی حفظ نمایند.

خاصیت پولیش پذیری کامپوزیت جیانیال

  • از جمله دیگر ویژگی های کامپوزیت جیانیال می توان به خاصیت پولیش پذیری (Polish ability) آن اشاره داشت. این مدل کامپوزیت ها به صورتی ساخته می شوند که خاصیت پولیش پذیری آن ها بسیار بالاست، به زبانی ساده تر می توان این تعریف را به این صورت عنوان داشت که کامپوزیت های جیانیالی به راحتی و به صورتی مناسب می توانند پولیش شوند.

خاصیت رنگ پذیری کامپوزیت جیانیال

  • یکی از مزایای بسیار مهم در زیباتر سازی کامپوزیت های جیانیال ژاپنی خاصیت رنگ پذیر بودن آن است، می توان کامپوزیت های جیانیال را هم به صورت تک رنگ بر روی دندان ها قرار داده و هم آن را به صورتی چند رنگ بر روی دندان ها به کار گرفت.
  • از جمله مزایای دیگری که دارای اهمیت بسیار زیادی در ماندگاری کامپوزیت های جیانیال می باشد مقاومت بسیار بالای ان در برابر نیروهای خمشی و سایشی می باشدف البته در کنار این میزان مقاومت بالای این مدل از کامپوزیت در عین حال دارای سطح بسیار زیادی انعطاف پذیری و لاستیک نیز می باشد.
  • از مزایای مهمی که کامپوزیت های جیانیال از آن بهره مند می باشند، این است که می تواند به خوبی مشکلات پوسیدگی ریشه ها را حل کرده و برطرف نماید.
  • در تکمیل بند قبلی لازم است به این نکته نیز اشاره ای داشته باشیم که کامپوزیت های جیانیالی قادر می باشند تا به خوبی پوسیدگی های سطح IV، V و همچنین III را به خوبی برطرف سازند.
  • مهم ترین و شاید مناسب ترین و مفید ترین دلیلی که می توان (البته شاید) دلیل برتری کامپوزیت های جیانیالی نسبت به سایر رقبای آن ها عنوان نمود، قیمت مناسب تر و تقریبا ارزان تر این محصول کامپوزیتی خواهد بود.

اکنون که مزایای کامپوزیت های نوع جیانیال ژاپنی را برای شما برشمردیم، نوبت به عنوان موارد استفاده از آن می رسد.

موارد استفاده از کامپوزیت جیانیال عبارتند از:

  • از کامپوزیت جیانیال در جهت ترمیم مستقیم حفره های سطح دندانی کلاس V، IV، III استفاده می شود
  • از کامپوزیت جیانیال در جهت ترمیم نمودن حفره هایی که در سطح ریشه دندان ایجاد می گردد بهره گرفته می شود
  • از کامپوزیت جیانیال به منظور ترمیم نمودن و یا بستن ونیر ها و یا حتی دیاستما (Diastema) بهره گرفته می شود.

همانگونه که در مزایای کامپوزیت های جیانیال ژاپنی در رابطه با ان به بحث پرداختیم، رنگ یکی از مهم ترین ویژگی ها و مزایای کامپوزیت های جیانیال به شمار می رود، در این جا قصد داریم تا در طی بندی جداگانه به شرج این موضوع به پردازیم.

رنگ و کارکرد آن در کامپوزیت جیانیال ژاپنی

یکی از مهم ترین فاکتور ها که میزان کیفیت و شفافیت و هماهنگی با دندان های طبیعی را می تواند در داخل دهان و هماهنگ با دندان های طبیعی نشان دهد، تنها و تنها می تواند رنگ و یا سایه رنگی که در کامپوزیت به کار گرفته می شود باشد. همان گونه که پیش تر عنوان شد، طیف رنگی و سایه رنگی که در کامپوزیت های جیانیال به کار گرفته می شود از جمله نقاط قوت آن به شمار می رود.

همواره دندان پزشکان با این چالش طبیعی بودن رنگ کامپوزیت ها در هنگام قرار دادن آن در داخل دهان و همچنین در نتیجه کار می باشد. مهم ترین ویژگی لازم است این باشد که این کامپوزیت به کار گرفته شده باید تا آن جایی که امکان دارد خود را مشابه با دندان های طبیعی فرد به نمایش بگذارد.

تعادل و هارمونی در کامپوزیت جیانیال

در کنار ایجاد تعادل از نظر رنگی، این ترکیب می بایست تعادل و هارمونی را نیز در میان دندان ها به وجود بی آورد. به عبارت بهتر، برای بیماران این نکته بسیار مهم است که علارغم بهره گیری از کیفیت بالا در محصول نهایی و ایفای نقشی مناسب از نظر کارکرد کامپوزیت، محصول نهایی می بایست در میان دندان های طبیعی بیمار گم شده و افراد عادی قادر به شناسایی دندان کامپوزیتی در میان دندان های طبیعی به راحتی نباشند.

به عبارت دیگر، کامپوزیت جیانیال واجد این شرایط می باشند که اولا از تکنولوژی و فن اوری ای پیشرفته و سطح بالا برخوردار بوده و از نظر زیبایی شناسی در دو حالت ساده و پیچیده خود این ویژگی اضافی را نیز در خود داشته باشند که کاملا حس زیبایی شناسی را در فرد بازدید کننده به وجود آورده، و پزشکان نیز قادر باشند تا با استفاده از این مدل از کامپوزیت های ژاپنی تحت عنوان کامپوزیت جیانیال تعادل را در درمان مشکلات دندانی و هم چنین زیباتر نشان دادن هر چه بهتر لبخند فرد بیمار به موفقیت دست پیدا نمایند.

کامپوزیت جیانیال و ترمیم با استفاده از کامپوزیت نامریی

در صورتی می توانیم یک کامپوزیت روی دندانی را نامریی نماییم که این کامپوزیت بتواند نوری که به سطح ان برخورد می نماید را به خوبی منعکس نموده و به قول معروف نور را پخش نماید، همین پخش شدن نور به سادگی موجب می گردد تا دندان هایی که دارای کامپوزیت می باشند دقیقا مشابه با دندان های طبیعی کناری خود به نظر رسیده و با محیط اطراف خود کاملا هماهنگ و یک دست گردند.

نامریی بودن کامپوزیت جیانیال

برای نامریی به نظر رسیدن کامپوزیت جیانیال همین پخش شدن نور و انعکاس نور دقیقا به همین صورت وجود دارد، منتهی کارشناسان با انجام اعمالی ویژه بر روی کامپوزیت جیانیال توانسته اند تا نوعی انعکاس را به کمک تکنیک لایه گذاری ذرات نانو در سطح کامپوزیت به وجود آورند که نام و اصطلاح علمی آن تکنیک تک لایه سایه واحد شناخته شده است.

لازم به اشاره می باشد که کامپوزیت ژاپنی جیانیال در واقع به کمک همین تکنولوژی نوری ای که در آن به کار گرفته شده است موفق گردیده تا ارتباط هایی متفاوت را با محیط پیرامون خود در داخل دهان به وجود اورده و با کمک خواص نوری متنوع و مختلفی که در آن به کار گرفته شده است.

باعث انعکاس نوری در جهت های مختلف گردند. در واقع کامپوزیت های جیانیال ژاپنی به کمک همین خاصیت ساده خود توانسته است تا ساختاری متنوع را به وجود آورد که کاملا از نظر انعکاس دادن نور مشابه با دندان های طبیعی می باشد. باید در این جا اعلام نماییم که در میان تمامی انواع کامپوزیت ها این کامپوزیت ژاپنی جیانیال می باشد که توانسته است رتبه بالاترین پراکنده سازی نور را به خود اختصاص دهد، البته کامپوزیت جیانیال از نوع قدامی آن میزان انعکاس نور به مراتب بیشتری را نسبت به کامپوزیت جیانیال از نوع خلفی دارا می باشد.

منبع:  مجله اینترنتی خریدار

۲۷ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۹:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kharidarmag mag

راهنمای استفاده از انواع مواد کامپوزیت دندان

یکی از شاخه های خدمات و محصولاتی که شرکت فروشگاهای تجهیزات دندانپزشکی به مشتریان و همکاران پزشک ارائه می دهد ارائه مواد مرتبط و لازم مربوط به کامپوزیت دندان می باشد. از جمله رایج ترین مواد کامپوزیتی که در سطح بازار ایران اقدام به ارائه آن ها می نماید می توان از انواع کامپوزیت هایی همچون:

  • کامپوزیت گرادیا
  • کامپوزیت ونیر ips
  • کامپوزیت جیانیال
  • کامپوزیت دنفیل
  • کامپوزت سولافیل

و مواردی دیگر از این دست نام برد که در عرصه ارائه خدمات دندانپزشکی هم بسیار پر طرفدار و مناسب بوده و هم این که علاوه بر داشتن کیفیت بالا می تواند به خوبی باعث جلب رضایت مشتریان نیز شده اند. این محصولات دارای استانداردهای روز جهان بوده و تقریبا همگی آن ها از جمله محصولات شرکت های بسیار خوش نام و معتبر جهانی نیز می باشند. در ادامه قصد داریم تا توضیحاتی مختصر را در ارتباط با هر یک از این مواد ارائه نماییم.

کامپوزیت گرادیا

یکی از معروف ترین و بهترین انواع کامپوزیت های دندانی ای که در ایران از سوی دندانپزشکان مورد استفاده به صورتی پرتکرار قرار می گیرد استفاده از کامپوزیت گرادیا می باشد، این محصول از جمله محصولات بسیار پرطرفدار در میان کامپوزیت ها به شمار رفته و تولید آن در کشور ژاپن که یکی از پیشرفته ترین و بهترین تولید کنندگان محصولات کامپوزیتی در سرتاسر جهان به شمار می رود صورت می پذیرد.

کیفیت و میزان رضایت مشتری از استفاده از این مدل کامپوزیت در طی سالیان اخیر موجب شده است تا مردم با آن ها آشنایی بیشتری پیدا کرده و همین تکرار موفق استفاده از این محصول در ضمن موجب افزایش میزان شناخته شدگی این محصول در میان عامه مردم نیز گردیده است. این امر خود باعث شده است تا بیشتر مشتریانی که به سراغ دندانپزشکان جهت امر کامپوزیت کردن دندان خود می روند، در همان ابتدا سعی به زبان راندن نام همین کامپوزیت گرادیا خواهند کرد.

انتخاب کامپوزیت گرادیا برای دندان بیمار

انتخاب نوع کامپوزیت برای یک مشتری در اکثر موارد به انتخاب پزشک که آن هم براساس نوع سایه های رنگ کامپوزیت ها و دندان های فرد صورت می پذیرد بستگی خواهد داشت. البته نظر بیمار نیز در این میان بی ارتباط نمی باشد، ولی در کل در انتخاب کامپوزیت های ژاپنی بیشتر سعی می شود روی سایه رنگ ها بیشتر از سایر موارد جانبی دیگر تاکید ورزید.

در کل کامپوزیت ها برای قرار گرفتن روی دندان ها و در دهان افراد چندان مشکل ساز نبوده و دارای مراحل پیچیده و سخت نیز نمی باشند. آن ها این قابلیت را دارا می باشند تا بدون آن که به دندان های دیگر یا جانبی و یا حتی لثه فرد و حتی سلامت دهان فرد اسیبی وارد نمایند، به راحتی روی دندان های نیازمند درمان قرار گرفته و در کنار این دلیل نیز، نسبت به رقبای اروپایی بازارهای جهانی خود دارای قیمتی به مراتب کمتر و کیفیتی تقریبا همتراز و برابر می باشد، البته برخی نیز ادعای برتری این محصولات ژاپنی نسبت به سایر محصولات مشابه اروپایی را نیز داشته اند.

خصوصیات بهره گیری از کامپوزیت گرادیا

در ارتباط با خصوصیات و ویژگی های بهره گیری از کامپوزیت گرادیا لازم است در این جا این نکته را ذکر نماییم که در کل این پزشک است که می تواند بنا به شرایط و ویژگی های دهانی و دندانی فرد نظر دهد که از چه نوع کامپوزیتی لازم است برای هر بیماری استفاده گردد. ولی در کل کامپوزیت دندانی گرادیا به علت داشتن برندی معتبر، کیفیتی مطلوب، برخورداری از سایه رنگی متنوع و بسیار با کیفیت از جمله اولیه ترین انتخاب ها به شمار خواهد رفت.

کامپوزیت گرادیا چه نوع کامپوزیتی به شمار می رود

کامپوزیت گرادیا در دسته بندی های انواع کامپوزیت چهارگانه از نوع میکروهیبرید به شمار رفته و البته از نظر نوع بکارگیری و استفاده و کاربرد نیز از جمله کامپوزیت های دندانی با دوام و دارای کیفیت برتر به شمار رفته که درعین حال دارای میزان دوام عالی و البته در کنار آن نیز ظاهری طبیعی می باشند که به میزان بسیار زیادی کاملا شبیه دندان های طبیعی شما شده و تقریبا تشخیص آن از دندان های طبیعی شما کاری غیر ممکن برای افراد عادی خواهد بود.

ویژگی های منحصر به فرد کامپوزیت گرادیا

ویژگی های منحصر به فردی که به خود کامپوزیت گرادیا مربوط می باشند عبارتند از:

ساختار کامپوزیت گرادیا در واقع انعکاسی از ظاهر دندان های طبیعی خود فرد است که در این کامپوزیت ژاپنی منعکس شده است:

مدت ها است که مهندسان سازنده دندان ها و کامپوزیت ها به این حقیقت پی برده اند که هر چقدر بیشتر و بیشتر اقدام به بررسی ویژگی های دندان ها از نظر پرتوهای نوری ای که رنگ های آن ها را به صورتی طبیعی نشان می دهد به پردازنده می توانند به میزان به مراتب بیشتری مواد ترمیمی را در قالب هایی با شباهتی بیشتر از دندان های مصنوعی قدیمی تر و یا مدل های کامپوزیت قبلی ارائه نمایند. در نوع کامپوزیت گرادیای ژاپنی این امر توانسته است به بهترین شکل ممکن خود را نشان دهد.

ساختار کامپوزیت گرادیا

مهندسان ژاپنی موفق شده اند تا در این اثر، در ساختار کامپوزیت گرادیا بتوانند یک ماتریس میکروفیلدی رزین مانند را با استفاده از ترکیبات و درهم آمیزی مواد مختلف که از مهم ترین آن ها می توان به سیلیکا ها فیلرهایی اشاره داشت که از قبل پلیمر شده (pre-polymerised) ساخته می شوند.

البته در ساخت آن ها از دقت و حساب و کتاب بسیار دقیق و ریزی بهره گرفته می شود، مقادیر استفاده از هر ماده به صورتی با حساب و کتاب در آن ها استفاده شده است. در هنگام اضافه کردن هر ماده، این عمل به صورتی انجام می گیرد تا به میزان مواد قبلی ای که قبلا در قالب ریخته شده است اضافه شده و ترکیب آن ها را برهم نزند.

همین ترکیب کردن مواد با دقت بالا باعث شده است تا در صورت تغییر اندازه های مواد در این ترکیب کامپوزیتی ساختار کلی تغییر نکرده و شکل چند وجه دندان های طبیعی را در آن حفظ نماید. استفاده از مواد سیلیکنی در ضمن باعث می شود تا محصول نهایی دارای براقیت و انعکاس داخلی بسیار بالایی بوده و در هنگام نصب شدن روی دندان ها درخشانی و براقیت بسیاری را نیز به ظاهر و دهان و دندان های شما ببخشد.

کامپوزیت ژاپنی گرادیا برخوردار از سایه های رنگی متنوعی

یکی از ویژگی هایی که حتما باید برای ارائه دادن رنگ طبیعی و هماهنگ با دندان های طبیعی کامپوزیت های دندانی از آن برخوردار باشند را باید این موضوع دانست که کامپوزیتی که در داخل دهان بیمار قرار می گیرد برای آن که بتواند طبیعی جلوه نماید باید سایه های رنگی آن مطابق با چهت های چند وجهی آن هماهنگی زیادی داشته و در کنار آن نیز از تکنیکی رنگی چند سایه ای برخوردار باشد.

در این مدل کامپوزیت سازندگان سعی دارند تا سایه های رنگی به کار گرفته شده در آن ها از نظر رنگ، کروما، میزان شفافیت کاملا قادر به تطبیق دادن خود با دندان های طبیعی بوده و حاصل کار نیز لازم است کاملا هماهنگ با دندان های طبیعی به نظر برسد.

کامپوزیت گرادیای ژاپنی در واقع یک کامپوزیت بلند مدت محسوب می گردد

تاکنون به جنبه تطبیق پذیری رنگی و ظاهر زیبای این محصول و یا به قول معروف کامپوزیت دندانی اشاره داشتیم، اما باید به جنبه ای بسیار مهم دیگر از این مدل کامپوزیت دندانی نیز اشاره داشت، این مدل کامپوزیت از میزان دوام بسیار بلند مدتی نیز برخوردار می باشد.

در واقع هدف هر فردی برای هزینه های که برای دندان خود انجام می دهد همواره تلاش دارد تا محصولی را مورد استفاده قرار دهد که دارای میزان استحکام و ماندگاری بالایی نیز باشد. در واقع لازم است در این جا قید نماییم که کامپوزیت دنانی گرادیای ژاپنی یکی از بادوام ترین و مقاوم ترین انواع کامپوزیت نیز در نوع خود به شمار می رود.

ویژگی ها مهم کامپوزیت گرادیا

  • قابلیت پولیش شدن بسیار زیاد در کامپوزیت گرادیا

یکی از ویژگی های بسیار مهمی که کامپوزیت های دندانی لازم است از آن بهره مند باشند، قابلیت همین پولیش پذیری آن ها می باشدف زیرا این قابلیت به آن ها اجازه خواهد داد تا به خوبی پس از مدتی که از بکار گیری آن ها گذشته و کهنه شدند، به راحتی و تنها با کمک همین قابلیت پولیش پذیری بتوان به آن ها رنگ و جلایی بسیار مناسب بخشیده و هر از چند گاهی حس تازگی و چهره ای براق را مجددا به آن ها بخشید.

  • میزان استحکامی بالا و همچنین انعطاف پذیری زیاد

دندان ها به میزان بسیار زیادی در داخل دهان تحت فشار خم شدگی قرار گرفته و تحت نیروهای سایش کننده بسیار زیادی نیز قرار خواهند داشت، به همین دلیل لازم خواهد بود تا از میزان استحکام زیادی برخوردار باشند. خوشبختانه این مدل کامپوزیت ژاپنی از استحکام بالایی برخوردار بوده و به صورتی و از موادی ساخته شده است که علارغم برخورداری از میزان استحکام بسیار زیاد، در عین حال نیز از موادی انعطاف پذیر ساخته می شوند.

  • برخورداری از میزان مقاومت بسیار زیادی در برابر فرسایش

یکی از مواردی که دندان ها بسیار از آن آسیب می پذیرندف قرار داشتن در محیطی است که میزان خاصیت فرسایش در آن ها تا حد بسیار زیادی بالا می باشد. علت اصلی پوسیدگی و از بین رفتن دندان های طبیعی افراد نیز دقیقا همین مطلب می باشد.

به همین خاطر، موادی همچون کامپوزیت ها نیز که بر روی سطح دندان های طبیعی شما قرار می گیرند، با همین ویژگی سر و کار داشته و مرتبا تحت فشار نیرو های فرسایش دهنده موجود در دهان و یا نیروهایی که از طرف مواد خارجی وارد می شوند، قرار خواهند داشت. از روی همین مسائل است که لازم است برای کامپوزیت های که قرار است در دهان یک انسان زنده قرار گیرند، بهتر است تمهیداتی در نظر گرفته شود تا میزان مقاومت آن در برابر عوامل ایجاد کننده فرسایش نیز به همین نسبت زیاد باشد.

  • قابلیت درمان با نور در کامپوزیت گرادیا

کامپوزیت ژاپنی گرادیا معمولا با استفاده از هالوژن، کوارتز و همچنین پلاسما و حتی نور در داخل دهان فرد نصب گردیده و به دلیل استفاده از همین مواد استاندارد برای نصب شدن در داخل دهان افراد است که میزان تغییرات رنگی ان در طی زمان به میزان حداقلی ممکن خود بوده و البته پس از نصب نیز در صورت بروز مشکل می توان در اکثر موارد مشکلات آن را تنها با استفاده از بلو ری BLUE-RAY حل و فصل نمود.

  • استفاده از روش رادیو پگ یا همان پرتو بند (Radiopaque)

البته می توان از روش هایی همچون رادیو پگ یا همان پرتو بند نیز برای تغییر حجم جذیی و یا ترمیم کردن دندان ها در برخورد با مشکلاتی همچون انواع مشکلات از نوع III، IV، همچنین V از این روش استفاده نموده و به بهترین شکل ممکن بتوان مشکلات متنوع از آن جمله مشکلات خلفی را نیز برای دندان ها برطرف ساخت.

 

منبع: مجله اینترنتی خریدار

۲۶ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۱:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kharidarmag mag

انواع مدل میز تلویزیون برای زیبا سازی دکوراسیون منزل

چه شما بخواهید تلویزیون خود را به دیوار متصل کرده و یا آن را بر روی میز تلویزیون خود قرار دهید، یک کنسول تلویزیون بهترین روش ممکن جهت افزایش میزان زیبایی فضای داخلی منزل شما خواهد گردید. علاوه بر این ها، این میز یا همان کنسول مورد نظر می تواند میزان فضای بیشتری را برای زیباسازی منزل و همچنین قرار دادن وسائل دکوری بیشتر در داخل فضای منزل و مخصوص در مکانی که در دید قرار دارد، در اختیار شما قرار خواهد داد.

حتی امروزه برخی از میز تلویزیون، بطوری طراحی می شوند که در واقع شومینه نیز جزیی از آن طراحی گردیده و قادرند تا نظم و هماهنگی ای را به دکوراسیون منزل شما نیز ببخشند. در این جا ما مجموعه ای از انواع میزهای تلویزیون را برای شما مهیا ساخته ایم که می توانید از ملاحظه آن ها لذت برده و در صورت تمایل نسبت به خریداری آن اقدام نمایید.

میز تلویزیون با پنل چوبی

این نوع مدل که دارای یک پنل چوبی می باشد باعث سازماندهی و زیبا سازی منزل شما گردیده و می توانید در فضای پوشیده پایینی آن، وسائلی را که علاقه ی به دیده شدن ندارید را پنهان سازید. برخی از مدل های این سبک از میز های تلویزیون دارای سه کشو بوده و برخی دیگر دارای دو کشو می باشند، تماشای فیلم، مسابقات ورزشی و یا بازی های ویدیویی در جلوی این سبک از آن لذت وصف ناشدنی را با خود به همراه خواهد داشت.

میز تلویزیون با پنل مخصوص نصب تلویزیون بر روی دیوار

این مدل از میز تلویزیون دارای پنل چوبی مخصوصی است که به شما کمک می کند تا به فضای داخلی منزل خود نما بخشیده و از فضای مخصوص آن جهت قرار دادن وسائل دکوری به منظور زیباسازی فضای منزل خود بهره بگیرید. این مدل دارای فضای نگهداری و کشوی تقریبا زیادی بوده و می تواند باعث گردد تا تعداد بسیار زیادی وسیله را در درون آن جای دهید، بعلاوه دارای تنوع رنگی متنوعی بوده و رنگ های سفید، قهوه ای، مشکی و سایر رنگ های متداول در میز های تلویزیون را دارا می باشد.

میز تلویزیونی مدرن با لامپ های ال ای دی بسیار زیبا

می توانیم نام این مدل از میز تلویزیون را میز تلویزیون سرگرم کننده بنامیم. مزیت بزرگ این سبک از آن را باید فضای ذخیره سازی بسیار زیاد آن دانست، نوع طراحی آن بسیار منحصر به فرد بوده و از زیبایی ذاتی ای بهره مند می باشد، چیزی که در این سبک از آن منحصر به فرد است استفاده از لامپ های ال ای دی به منظور زیباسازی آن می باشد.

این سبک از آن بصورتی طراحی شده است که می توان به راحتی تلویزیون های در اندازه های بزرگ برای مثال 65 اینچ و یا حتی بالاتر را به راحتی در آن جای داد. نکته ای که باید در این جا برای این میز عنوان شود، ذکر این نکته است که این سبک از میز تلویزیون دارای تنوع رنگی بسیار زیادی است.

میز تلویزیون مدرن

این سبک از آن دارای سه مزیت می باشند، هم زیبا و جادار بوده، هم دارای تعداد کشوی کافی می باشد و در کنار آن تاقچه هایی نیز مخصوص قرار دادن وسائل تزیینی در روی آن طراحی شده است. این سبک از آن به صورتی طراحی شده است که بتوان میزان حداقلی قیمت را نیز به نسبت به زیبایی آن تعیین نمود. عمق محل قرار گیری تلویزیون بر روی این میز تا میزان 12 اینچ اندازه داشته که برای تلویزیون های مختلف در سایز های مختلف بسیار مناسب می باشد، مزیت دیگر آن را نیز داشتن کشوهای متعدد و فضاهای قرار دادن دکوراسیون نامید.

میز تلویزیون مدرن دارای قفسه دیواری مخصوص

این سبک از آن دارای یک قفسه دیواری جداگانه اضافه بر خود میز می باشد، در واقع این قفسه یک فضا ناخواسته اضافی بر آن محسوب می گردد. خود میز نیز در کنار این قفسه اضافی دارای میزان فضای بسیار زیادی برای قرار دادن وسائل جانبی تلویزیون در کنار وسائل تزیینی می باشد. معمولا این میز را بصورت دو رنگ طراحی می کنند، انواع رنگی متداول آن را باید ترکیب گردویی و سفید و همچنین گردویی و کوردوبایی نامید.

میز تلویزیون چوبی مدرن با چراغ های ال ای دی مخصوص

این میز تلویزیون هنری بسیار زیبا مخصوصا با لامپ های ال ای دی رنگی خود واقعا جلوه ای خاص به فضای منزل شما خواهد بخشید. قفسه ها و کشوهای زیاد آن نیز فضای ذخیره سازی و تزیینات بسیار زیبایی را به شما خواهد داد.

میز تلویزیون مدرن با طراحی قرون وسطایی

این مدل بسیار زیبا را باید به دلیل نوع طراحی قرون وسطایی آن ستایش نمود. واقعا نمایی بسیار خیره کننده را به فضای اتاق نشیمن و یا حتی اتاق خواب شما خواهد بخشید. طراحی ساده و چوب نمای آن واقعا زیبا و هنری محسوب می گردد، می توان در آن و یا بر روی آن از وسائل تزیینی مختلف و کوچک نیز بهره گرفت. البته این مدل از میز ها در سایز های مختلف در اختیار مشتریان قرار داده می شود.

کنسول تلویزیون مدرن

این کنسول تلویزیون چوبی خوش نمای مدرن با ظاهر قرون وسطایی منظره ای چشم نواز را برای شما خلق خواهد کرد. انتخاب این سبک از آن واقعا باعث می گردد تا نمایی دلپذیر از منزل شما در چشم مهمانان و بازدید کنندگان قرار گیرد. این مدل از آن با طراحی سبک قرون وسطایی در سه رنگ در دسترس مشتریان قرار دارد، گردویی، بلوطی و مشکی.

میز تلویزیون با طراحی قرون وسطایی از چوب گردو

این مدل های کوچک با طراحی قرون وسطایی را باید سبکی مدرن در طراحی میز ها و یا همان کنسول های تلویزیونی نامید. این مدل از میز تلویزیون های مدرن واقعا زمانی که در فضای منازل قرار می گیرند، مخصوصا منازل کوچک، نمایی چشم نواز را برای ما ایجاد خواهند کرد. این سبکه از میز های تلویزیون در مدل ها و اندازه های مختلفی در دسترس مشتریان محترم قرار دارد.

میز تلویزیون دو کابینتی

این مدل دارای طراحی ای بسیار ساده و در عین حال شیک می باشد. استفاده ترکیبی از رنگ سفید و رنگ چوب روغن جلا خورده، باعث شده است تا نمای میز تلویزیون شما، نمای حیرت انگیز و بسیار دل نشین گردد. این سبک از طراحی واقعا حتی در صورت شلوغ بودن منزل نیز، می تواند خود را به چشم تمامی حضار بکشد. این سبک از میزهای تلویزیون را باید میزهای تلویزیون مدل اسکاندیناویایی نامید.

میز تلویزیون مدل اسکاندیناویایی

این ها را باید میز تلویزیون دارای کابینت و کشوهای متعدد نامید. سبک های اسکاندیناویایی دو ویژگی همیشگی را با خود دارند، این میز ها یا دو کشو یا دو کابینت را همیشه با خود دارا می باشند، ولی میز فوق، هر دوی آن ها را به صورتی همزمان در اختیار شما قرار خواهد داد. درب های کابینت ها بصورت کشویی طراحی شده است که می توانید با بغل زدن آن ها نمای قفسه های داخلی میز را نیز در دید مخاطبان خود قرار دهید. این وسیله جهت پنهان سازی تمامی دستگاه های جانبی تلویزیون بسیار مناسب خواهد بود.

میز تلویزیون سبک اسکاندیناویایی

این مدل از آن اسکاندیناویایی دارای خصوصیتی بسیار منحصر به فرد است و این خصوصیت آن را باید پایه های کوتاه آن نامید. این سبک از میز های تلویزیون دارای طراحی ای بسیار ساده و بدون کشو و کابینت می باشند، زیبایی آن ها را در واقع باید همین طراحی ساده آن ها دانست، طراحی چوبی و فضای داخلی آن می تواند مورد استفاده به منظور کاربرد های مختلفی قرار گیرد.

میز تلویزیون با کشوهای سفید

این مدرن و ساده با کشوهایی به رنگ سفیدف واقعا می تواند نمایی بسیار دل انگیز را به فضای منزل شما ببخشد. این میز با طراحی ساده خود، فضای زیادی را برای ذخیره سازی وسائل در اختیار شما قرار می دهد. این کنسول های دست ساز دارای سه کشو و دو کابینت در دو طرف می باشند. در واقع به این ترتیب فضای بسیار زیادی جهت ذخیره سازی وسائل را در اختیار ما قرار می دهند. این مدل از میز های تلویزیون در رنگ ها و طرح های مختلف در اختیار ما قرار دارد.

میز تلویزیون مدرن کوچک

این مدل از آن چوبی بسیار زیبا با طراحی ای منحصر به فرد، نمای بسیار زیبا را به فضای منزل شما خواهد بخشید. معمولا رنگ انتخابی برای این نوع از میز های تلویزیون رنگ بلوطی روشن انتخاب می گردد. این میز نیز برای مدیریت فضا بسیار مناسب خواهد بود.

میز تلویزیون های مدل دکوی هنری

این میز های منحصر به فرد را باید مدل هایی بسیار ساده، در عین حال کوچک و بسیار زیبا و شیک دانست. مطمئن باشید، محیط هر فضایی را با حضور خود زیبا و جذاب خواهد ساخت. این کنسول بسیار زیبا، به رنگ های زرد، کاپوچینویی، ارغوانی نخلی، و گردویی در دسترس مشتریان محترم قرار دارد.

میز تلویزیون های شیشه ای دارای قفسه

این میز تلویزیون بسیار زیبای کوچک و شیشه ای نمای ساده و در عین حال زیبا را دارا می باشد. می توانید از وسائل اندک تزیینی نیز در کنار و یا زیر آن بهره ببرید. ولی تقریبا می توانیم ادعا داشته باشیم که قیمت آن نسبت به نما و ظاهر و حجم آن کمی بالا است.

میز تلویزیونی ساخته شده از ترکیب فلز و شیشه

این میز ساده و کلاسیک، دارای منظره ای بسیار قدیمی و کاملا ساده می باشد، در زمانه ای که تمایل به تزیینات و استفاده از فضاهای جانبی برای خود طبقه ای خاص را ایجاد کرده است، استفاده از این مدل های قدیمی و ساده می تواند در عین حال زیبا و مفرح نیز باشد. این کنسول های ساده می توانند کاربری های مختلف و متنوعی را نیز به خود به پذیرند، از آن ها می توان در فضا های مختلف منزل، اتاق خواب، نشیمن و هر جای دیگری بهره گرفت.

میز تلویزیونی آنتیک

این میز تلویزیونی با طراحی آنتیک خود که شباهت بسیار زیادی به میز های اداری دارد، واقعا نمایی شیک و زیبا را به تلویزیون شما، تکمیل دکوراسیون فضای اتاق شما و یا هر جای دیگری خواهد بخشید. نمای چوبی و طراحی زیبای آن را باید واقعا منحصر به فرد نامید، ترکیب رنگ های آن که باعث قدیمی تر به نظر رسیدن آن می گردد را نیز باید هنرمندانه توصیف نمود. این نوع مدل یا همان کنسول تلویزیون جدای تعداد کشو ها و کابینت ها دارای دو قفسه جهت قرار دادن وسائل تکمیلی تلویزیون و همچنین تزیینات و دکوری ها نیز می باشد.

میز تلویزیون تورکواز

مدل تورکواز با مدل کابینت هایی که درب جلویی آن ها همانند پنجره های فرانسوی است را باید یکی از زیباترین و دکوری ترین میز های تلویزیون نامید. این کنسول تلویزیون بسیار زیبا، از ترکیب شیشه و چوب ساخته می شود، و تراش خوردگی های هنرمندانه آن را باید واقعا ارزشمند نیز توصیف نمود. این میز دارای دو قفسه جهت قرار دادن تجهیزات جانبی تلویزیون به همراه سه کابینت بصورت پنجره های فرانسوی نامید. این کنسول فضای بسیار زیادی را جهت ذخیره سازی اشیا مختلف در اختیار شما قرار خواهد داد.

میز تلویزیون های دارای نمای قدیمی

این مدل ها که ظاهر و رنگ آن ها شبیه به فضای داخلی کشتی های قرن هفدهمی در فیلم های سینمایی است را باید واقعا با کلمه زیبا توصیف نمود. همچنین می توان نمای ظاهری آن را مدل روستایی نیز نامید. این میز کنسول تلویزیون دارای فضای ذخیره سازی تقریبا زیادی در داخل کابینت ها بوده و در کنار آن دارای دو قفسه است که مخصوص وسائل جانبی تلویزیون تعبیه شده است. التبه می توان در این فضا نیز از وسائل دکوری متنوعی بهره جست.

میز تلویزیون با طراحی ای مشابه با یک مزرعه

این سبک از آن نمایی شبیه به مزارع دامداری اروپایی را به فضای منزل شما خواهند بخشید. این کنسول ها را باید تقریبا کنسول های شلوغی نامید. نمای ظاهری منزل شما را به نمای یک مزرعه دامداری تبدیل نموده و می توانید با ملاحظه آن حس وارد شدن و یا بودن در یک اصطبل را در خود احساس نمایید. این نوع از میز کنسول های تلویزیون در رنگ های متنوعی طراحی شده و سایز های متنوعی را نیز دارا می باشد.

میز تلویزیون دارای نمایی روستایی به همراه یک شومینه الکترونیکی

این مدل از میز تلویزیون های سبک روستایی نمای اصبل های چهارپایان قرون وسطایی را به یاد شما می اندازد. کابینت های زیبا و جادار آن در کنار شومینه الکتریکی میان آن ها زیبایی خاص را در ترکیب مدرن با کلاسیک بدان بخشیده است، در ضمن معمولا شومینه های طراحی شده روی آن دارای ریموت یا همان کنترل از راه دور نیز می باشند.

میز تلویزیون دارای شومینه الکتریکی سه گوش

این میز تلویزیون دارای شومینه الکتریکی زمانی که در گوشه اتاق قرار گرفته باشد، نمایی بسیار دلپذیر را به منزل بخشیده و می تواند چهره ای متفاوت را به منزل شما ببخشد. بهترین کارکرد ممکن برای این مدل بسیار زیبا، قرار دادن آن در اتاق خواب خواهد بود. این مدل از میز های تلویزیون مدرن در 5 طرح و رنگ مختلف ساخته شده اند.

میز تلویزیون با طرح دوران عصر صنعتی

این کنسول های تلویزیون منحصر به فرد و زیبا، با نمای دوران عصر صنعتی قرن نوزدهمی خود می توانند نقش یک کنسول کامل با میزان فضای کافی برای ذخیره سازی وسائل جانبی تلویزیون، تزیینات کوچک و بزرگ، کتاب و بسیاری از موارد دیگر، واقعا به تکمیل دکوراسیون منزل شما کمک نمایند. درب های ساده کابینتی این میز کنسول تلویزیون در عین سادگی چهره ای دلپسند را به میز تلویزیون شما می بخشد. البته به غیر از قهوه ای سوخته، رنگ خاکستری آن نیز بسیار زیبا خواهد بود.

میز تلویزیون دوران عصر صنعتی با حاشیه های فلزی

این نیز مدلی دیگر با طرح عصر صنعتی اروپا محسوب می گردد، پایه های چرخ مانند آن، نمایی بسیار زیبا را به این میز تلویزیون خاص می بخشد، طراحی ای ساده داشته و در عین حال بسیار هم جادار محسوب می گردد. امتیاز دیگر آن بخاطر تعبیه چرخ های مناسبی در زیر آن است که می تواند موجب حرکت دادن بسیار ساده آن گردد. این مدل از میزهای تلویزیون زیبا در سه رنگ بلوطی، اکسپرسو و هم چنین خاکستری طراحی شده اند.

میز تلویزیون عصر صنعتی با نمای چوبی

این مدل هنری و زیبا در عین سادگی از ترکیبی از چوب و فلز ساخته شده است که در کنار زیبایی حس و حال عصر صنعتی قرن نوزدهم را نیز در ذهن شما بیدار خواهد نمود. این میز کنسول های تلویزیونی دارای فضای ذخیره سازی بسیار زیادی بوده و می توانند تعداد وسائل بسیار زیادی را در خود جای دهند. این مدل از میزهای تلویزیون در طرح ها و رنگ های متنوعی در بازار موجود می باشند، این مدل از میز های تلویزیونی در 7 رنگ و طرح مختلف تا کنون طراحی شده اند که باعث شده تا آپشن های بسیار زیاد و متنوعی را از مدل خود در اختیار طرفداران این طرح قرار دهند.

میز تلویزیون سفید مدرن

این مدل های مدرن کوتاه در کنار زیبایی و راحتی و ایجاد حس دوست داشتنی، دارای قیمتی مقرون به صرفه نیز می باشند. این مدل از میز ها برای افراد دارای محدودیت بودجه که در صدد خرید وسیله ای زیبا و مدرن می باشند نیز بسیار مناسب است. مدل میز تلویزیون سفید مدرن چه بصورت تک رنگ و چه به صورت رنگ ترکیبی در هر دو صورت دارای نمایی بسیار زیبا می باشد.

میز تلویزیون مدرن شناور با لامپ های رنگی ال ای دی تزیینی

در صورتی که فضای کمی در منزل خود دارید و یا نگران شلوغ به نظر رسیدن فضای اتاق خود می باشید، این مدل از میز تلویزیون که به دیوار متصل می گردند برای شما بسیار مناسب خواهد بود. میز تلویزیون شناور، مدلی واقعا مدرن و زیبا است، لامپ های رنگی ال ای دی بکار گرفته شده بر روی آن نمایی رویایی مخصوصا در شب را بدان خواهد بخشید. این مدل در ضمن زیبایی باعث صرفه جویی در فضای منزل شما نیز خواهند شد.

میز تلویزیون شناور رسانه ای (مدیا)

این کنسول های مدیا زمانی که نیازمند استفاده از فضای اضافی و یا در صدد ایجاد فضایی اضافی برای منزل خود می گردید، مناسب خواهند بود. این مدل از میز های شناور برعکس میز قبلی از چراغ های رنگی ال ای دی بهره نگرفته ولی باز هم زیبایی منحصر به فردی را در خود نهفته است. رنگ های تیره آن نیز بسیار زیبا خواهند بود.

میز تلویزیون شناور مدرن

این مدل از میز تلویزیون های شناور امروزی نمای بسیار زیبایی را به تلویزیون شما خواهند بخشید. استفاده از رنگ سفید برای تزیین آن باعث شده است که طرفداران بسیار زیادی را برای خود در سرتاسر جهان امروزه پیدا نماید. در فضای کابینتی آن می توانید مقدار زیادی وسائل را جای دهید و آن ها را از نظر ها دور سازید.

میز تلویزیون شناور متقارن

یکی از ساده ترین زیباترین و در عین حال کوچک ترین میز های تلویزیون در سرتاسر جهان محسوب می گردد. جلوه منحصر به فرد آن قرار گرفتن آن در زیر تلویزیون بصورتی متقارن و بدون هیچ گونه ارتباطی با تلویزیون می باشد. رنگ های متنوعی نیز برای آن بکار گرفته شده است.

میز تلویزیون شناور صوتی و تصویری

میز کنسول های تلویزیون صوتی و تصویری باعث می شوند تا نظم و ترتیبی خاص به فضای منزل شما بخشیده شود، قفسه های آن برای قرار گرفتن دستگاه های صوتی و تصویری مختلف بسیار مناسب است و می توانید انواع آن ها را در این فضا قرار دهید. این محصول در دو رنگ قهوه ای سوخته و مشکی طراحی شده است.

میز تلویزیون های مدرن براق

براق بودن این مدل های ساده و جذاب در عین حال جا دار باعث شده است تا طرفدار بسیار زیادی را برای خود دست و پا نماید. دو کابینت قرار گرفته در دو طرف آن ها علاوه بر زیبایی بسیار جا دار بوده و در حالت باز مانده هم زیبایی زیادی را در نمای خانه شما ایجاد خواهد کرد و هم فضای بیشتری را برای قرار دادن وسائل تزیینی به شما خواهد بخشید.

میز تلویزیون دارای چراغ های رنگی ال ای دی و شومینه الکتریکی

این میز تلویزیون ها بصورتی طراحی شده است که ترکیب رنگی لامپ های ال ای دی آن ها با نمای آتش داخل شومینه الکتریکی آن ها نمایی واقعا زیبا را به فضای منزل شما مخصوص در هنگام شب خواهد بخشید.

میز تلویزیون سفید با شومینه الکتریکی

میز تلویزیون یا کنسول تلیویزیونی دقیقا مشابه مدل قبلی با این تفاوت که رنگ طراحی آن سفید بوده و در قفسه های آن از چراغ های ال ای دی بهره گرفته نشده است. این مدل از میز های تلویزیون دارای رنگ مشکلی نیز می باشند.

میز تلویزیون با استند مخصوص وسائل صوتی و تصویری جانبی

این میز های مدل قدیمی و ساده در عین سادگی و مدل قدیمی خود همچنان در هنگام قرار گرفتن در داخل منزل و هماهنگ شدن با دکوراسیون منزل نمایی بسیار زیبا را به شما هدیه خواهند نمود. شما می توانید به راحتی به کمک تنها یک میز تلویزیون ساده تقریبا تمامی دستگاه ها و سیستم های صوتی و تصویری خود را یکجا قرار دهید.

میز تلویزیون دارای چینش های مختلف تزیینی

این مدل از میزهای تلویزیون به علت تنوع خود در قفسه های طراحی شده آن است که شهرت یافته اند. معمولا طراحان سعی می کنند در هر طراحی جدید، سبک چینش جدیدی از قفسه ها را برای آن در نظر بگیرند تا به این شکل این محصول ساده همواره چهره ای متفاوت را از خود به نمایش بگذارد.

 

منبع: مجله اینترنتی خریدار

۲۵ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۰:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kharidarmag mag

راهنمای استفاده از درب خزانه مدل 8248

درب خزانه مدل 8248 را می توان یکی از بهترین مدل از درب های امنیتی و حفاظتی به شمار آورد، این درب برای افرادی که به دنبال مکانی امن برای ذخیره سازی اموال ارزشمند خود می باشند، به نوعی بهترین انتخاب ممکن محسوب می گردد، این درب تقریبا دربی بزرگ محسوب شده و می تواند بهترین انتخاب برای هر مکانی نام بگیرد. از جمله بهترین مقصد ها برای این مدل از درب خزانه می توان اتاق های امن اشاره داشت که حتما علاوه بر داشتن ساختار و دیواره های قوی، نیازمند بهره گیری از دربی بسیار فوق العاده و بسیار مستحکم نیز خواهند بود.

ویژگی های درب خزانه مدل 8248

درب خزانه مدل 8248 می تواند از هر آن چیزی که شما در داخل فضایی که از سوی این درب محافظت می گردد، قرار می دهید، به خوبی نگهداری کرده و به امنیت خاطر و آسایش خیال می توانید دارایی های ارزشمند خود را به آن بسپارید. به قدری می توانید به این سبک از درب ها اعتماد داشته باشید و از سوی ما مورد تایید قرار دارند که حتی بالاتر از وسائل گران بها می توانید زندگی عزیزان خود را نیز به دستان این درب ایمن سپرده و حتی از آن به عنوان درب منزل نیز بهره بگیرید.

شرکت ما تضمین خواهد داد که این مدل از درب های امنیتی دارای بالاترین و بیشترین میزان امنیت بوده و می توانید بدون هیچ گونه نگرانی ای از آن استفاده نمایید، و ما نیز به خوبی کیفیت آن را برای شما تضمین خواهیم داد.

درب خزانه مدل 8248 با ویژگی ضد حریق

درب خزانه مدل 8248 دارای بالاترین استاندارد های ضد حریق می باشد، لازم است تا با اطمینان کامل به محصول خودمان این ادعا را داشته باشیم که درب های خزانه ضد حریق 8248 از بهترین و عالی ترین استاندارد های ضد حریق بهره گرفته و می توانند بهترین انتخاب ممکن از نظر ضد حریق بودن در میان گزینه ای مشابه به شمار آورده شوند.

درب خزانه این مدل بدلیل یک دست بودن بدنه ساختار آن ها که از صفحات فولادی 3.8 اینچی ساخته می شوند، به صورتی دو لایه بر روی هم قرار گرفته و بر روی آن نیز لایه ای از مواد ضد حریق به ضخامت 10 میلیمتر کشیده می شود.

همین نوع ساختار است که باعث شده تا درب خزانه مدل 8248 در زمینه ضد حریق بودن جایگاه نخست را به خود اختصاص داده و لایه های دو گانه آن به همراه لایه نازک ضد حریق روی آن سبب ایجاد بهترین و با کیفیت ترین مدل از درب های خزانه در نوع خود گردیده است.

درب خزانه مدل 8248 با ضریب امنیت بالا 

درب خزانه مدل 8248 بهترین و بالاترین میزان و ضریب امنیت را برای شما برقرار می سازد،درب خزانه مدل 8248 نیز مانند سایر انواع درب های خزانه تولید شده از سوی شرکت ما، از همان استاندارد ها و کیفیت به کار گرفته شده سایر مدل های تولید شده بهره می گیرد. در واقع می توان با قاطعیت عنوان داشت که درب های خزانه تقریبا قادر به جلوگیری از هر گونه تجاوز غیر مجاز از سمت درب به دارایی ها خواهند بود. در واقع بهره گیری از این مدل از درب خزانه به شما این اطمینان را خواهد داد که تقریبا هیچ فردی قادر به ورود به محل مورد نظر، حداقل از سمت این درب فوق الذکر نخواهد بود.

درب خزانه مدل 8248 با درب بسیار قوی و مستحکم

درب خزانه مدل 8248 دربی بسیار قوی و مستحکم و در عین حال ایمن به شمار می رود. به دلیل روانی خاصی ای که در بلبرینگ های به کار گرفته شده در این مدل از درب وجود دارد، و هم این که این بلبرینگ ها همچنین به خوبی از دید افراد خارج از فضای داخلی قرار دارد، باعث شده است که این درب قادر به ارائه مقاومت بسیار زیادی در برابر فشارهایی که در تلاش برای ورود غیر مجاز به منزل می باشند خواهد بود. در واقع شما این احساس را زمانی که به راحتی تنها با فشار دادن دستگیره درب به پایین آن را باز می کنید به هیچ عنوان نخواهید داشت.

ساختار درب خزانه مدل 8248 

نوع تسمه ها و مکانیزم باز و بسته شدن این مدل از درب های خزانه به صورت 1 تا 5 لایه طراحی شده است، از دیگر مزایای این درب می تواند قابلیت قفل شدن درب از راه دور را نیز نام برد. برای محافظت بیشتر از درب باید عنوان داشت که بر روی سطح این درب تعداد 24 گیره قفل کننده وجود دارد که با قفل شدن قسمت مرکزی، تمامی آن ها به صورتی بسیار قدرتمند بسته شده و تقریبا باز کردن درب را امری غیر ممکن خواهند ساخت. در واقع این 24 گیره به قدری قوی هستند که باعث می شوند تا ورود غیر مجاز به داخل آن از طریق باز کردن تمامی این گیره ها را غیر ممکن ساخته است.

شما می توانید با اطمینان کامل از این درب ها برای محافظت از دارایی های خود بهره گرفته و دیگر زمانی که از این مدل از درب های خزانه بهره مند می باشید، نگران نگهداری از دارایی های خود نیز نباشید. این یکی از بهترین و در عین حال با کیفیت ترین مدل های درب خزانه در سرتاسر کشور محسوب شده و تقریبا هیچ گونه ایرادی به هیچ یک از مدل های آن وارد نخواهد بود. در واقع با اطمینان خاطر عنوان می داریم که درب خزانه مدل 8248 از هر نظر با کیفیت ترین و خوش ساخت ترین نوع درب خزانه در طیف محصولات مشابه خود محسوب ممی گردد.

تنوع رنگ درب خزانه مدل 8248

درب خزانه مدل 8248 با طیف دامنه و تنوع رنگی مناسب خود در 4 رنگ مختلف تهیه و تولید می گردد، در واقع ما به خوبی و با افتخار ادعا داریم که این مدل از درب خزانه تقریبا هر گونه نیازی را به این مدل از محصولات برای شما بر طرف خواهد ساخت. تنها کافی است برای انتخاب و نصب و راه اندازی یکی از محصولات درب خزانه متنوع ما با کارشناسان امر شرکت ما تماس حاصل نموده و محصول مورد نظر را با توجه به شرایط و کیفیت مورد نظر برای هدف خود که از سوی کارشناسان ما تعیین می شوند، اقدام نمایید.

خصوصیات درب خزانه مدل 8248

این درب بسیار قدرتمند و مستحکم دارای اندازه ای برابر با 55.63 اینچ عرض و هم چنین 85 اینچ ارتفاع می باشد( اندازه فوق با حساب میزان چهارچوب ها می باشد).

ساختار و بدنه اصلی درب که از قسمت لولا قابل جابجایی می باشد برابر است با 48 اینچ عرض و هم چنین 85 اینچ ارتفاع است (اندازه خود بدنه درب خزانه مدل 8248)

از جمله مزیت های بسیار مهم و بزرگ این محصول می توان به گارانتی مادام العمر این محصول اشاره کرد.

مزایای درب خزانه 8248

درب خزانه مدل 8248 دارای لایه هایی به ضخامت کلی 1.75 اینچ می باشد. این لایه ها شامل دو لایه بیرونی و درونی بوده و یک لایه ضد حریق نیز در دو سمت بیرونی و درونی آن کشیده شده است. میزان ضخامت این لایه نیز 10 میلیمتر می باشد.
درب خزانه مدل 8248 یک درب از نوع چهار لا می باشد (در صورت تمایل، چهارچوب های آن می تواند از تعداد لایه های اضافی نیز برخوردار باشد.

درب خزانه مدل 8248 دارای تعداد 24 پین مخصوص قفل کردن درب و مجکم شدن آن در جای خود در هر سه طرف دیگر (غیر از سمت لولا شده به چهارچوب می باشد.

پین ها و قفل هایی که در چهارچوب درب برای محکم سازی آن فرو می روند نیز از لایه های ضد حریق و ضد ضربه برخوردار می باشند.
پین ها در حالت معمول خود که حالت باز می باشند، در بدنه درب جای داشته و روی آن ها را لایه ای محافظ قدرتمند خواهد پوشانید.

مکانیزم قفل درب خزانه مدل 8248

مکانیزم قفل درب خزانه مدل 8248 از 1 تا 5 ریل مخصوص قفل کننده برخوردار بوده و خود سیستم قفل درب نیز از مکانیزم های روز دنیا برخوردار می باشد. علاوه بر مکانیزم عالی و بهره گیری از به روز ترین استاندارد های جهانی، خود این سیستم نیز از بهترین محافظت کننده های روز جهان برخوردار خواهند بود.

دب خزانه مدل 8248 علاوه بر قفل های ترکیبی ای که بر روی آن نصب شده است دارای قفل مرکزی نیز می باشد.

لولا های درب خزانه دارای ساختار مخصوصی بوده و توسط زبانه های بیرونی پوشیده می شوند، به صورتی که دیگر تقریبا هیچ کس از بیرون قادر به ملاحظه و در کنار آن نیز دسترسی داشتن به لولا های درب نخواهد بود.

محل قرار گیری قفل و کلید درب خزانه 

بر روی قسمتی که قفل و کلید درب در آن جا قرار گرفته است، لایه ای اضافی در نظر گرفته می شود که خوبی مستحکم شده و از ساختار بسیار مقاومی نیز برخوردار می باشد. این لایه های اضافی از صفحات بسیار محکمی ساخته شده و نوع مواد به کار گرفته شده بر روی آن نیز به صورتی کاملا ضد درل ساخته شده اند.

بزرگ ترین مزیت درب خزانه مدل 8248

لازم است عنوان نماییم که بزرگ ترین مزیت درب های خزانه مدل 8248 همان تضمین و یا گارانتی مادام العمری است که شرکت آن را برای تمامی مشتریان خود تضمین می نماید، این خود حاکی از کیفیت ساخت خوب درب و اعتماد بسیار مناسب و زیادی است که شرکت ما به این محصول بسیار با کیفیت خود داشته و حاضر است به خاطر همین اطمینان تقریبا تمامی حوادثی را که ممکن است در آینده بر سر این درب اتفاق بی افتد را تضمین نماید.

نوع سیستم باز کننده این درب از مکانیزمی خاص بهره می گیرد، قسمت زبانه درب از یک محور اصلی برخوردار بوده که توسط پنج زبانه مجزا به قسمت های مختلف متصل گردیده است. دستگیره در نیز از رنگ های کرومی، نقره ایف طلایی و هم چنین سیاه رنگ برخوردار می باشد.

لایه خارجی درب خزانه مدل 8248

رنگ بیرونی و یا همان لایه خارجی ای که بر روی درب قرار گرفته است دارای چهار لایه ساخته شده از اکریلیک اورتان برخوردار بوده و لایه پایانی آن نیز از یک لایه فلزی برخوردار گردیده است.پنل بیرونی درب البته به صورتی است که کاملا مطابق با نظر و سلیقه مشتری ساخته شده و براساس نظر مشتریان می توان هر شکل و طرحی را که بخواهید بر روی آن سوار نمایید.علاوه بر تمامی این موارد که در این جا از آن ها یاد کردیم این درب از یک مزیت بسیار اضافی دیگر نسبت به سایر انواع درب های خزانه برخوردار می باشد، این مدل از درب خزانه از مزیت قفل شدن از راه دور برخوردار می باشد.

منبع: مجله اینترنتی خریدار

 

۲۴ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۱:۱۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kharidarmag mag